piątek, 16 grudnia 2011

Pani Shaladoru. cz.8 - Anne Bishop

Przed wiekami Shaladorczycy, uchodźcy ze zniszczonego terytorium, znaleźli schronienie w Dena Nahele. Nim jednak zdążyli zadomowić się w nowym miejscu, władzę przejęły tam okrutne królowe. Zabraniały uchodźcom kultywowania rodzimych tradycji, a tych, którzy ośmielili się stawiać opór, bezwzględnie karały. Shaladorczycy – skazani na życie w rezerwatach –nigdy nie nazywali tej krainy domem. Cassidy – Królowa nosząca Różowy Kamień. Stawiająca czoła wielu przeciwnościom, stara się odbudować terytorium i udowodnić, że potrafi godnie władać zarówno nim, jak i jego ludem. Choć wie, jak trudne to wyzwanie, nie zdaje sobie sprawy, że będzie zmuszona wezwać moce, które omal nie pozbawią jej życia. Oddany Cassidy Gray pomoże jej wyjść z tej próby obronną ręką, jednak już niebawem będą na nią czyhać kolejne niebezpieczeństwa. Czarne Wdowy dostrzegają w splątanych sieciach niepokojącą wizję – nadchodzi coś, co na zawsze zmieni i Dena Nahele, i jego Królową.

Okładka: miękka
Ilość stron:    464
Wydawnictwo:    Initium
Cykl:       Czarne Kamienie  cz.8

Z wytęsknieniem czekałam na kolejną część Czarnych Kamieni. Zawsze podkreślam, że to mój ulubiony cykl i każda kolejna przeczytana Księga utwierdza mnie w tym. Jestem zauroczona wyobraźnią i stylem pisania pani Bishop. W każdej części Czarnych Kamieni potrafi mnie czymś zaskoczyć, każda jest równie ciekawa, co pozostałe, o ile nie bardziej. Dzieliłam sobie "Panią Shaladoru" na części do przeczytania, żeby jej za szybko nie skończyć, rozkoszowałam się - a teraz znowu trzeba czekać aż w Polsce zostanie wydana kolejna część Kamieni....

"Pani Shaladoru" to kontynuacja Księgi VII, opowiada dalszą historię Królowej Cassidy i jej dworu z Dena Nehele. Niestety nadal dochodzi do nieporozumień między Cassie i Theranem, a kulminacja następuje podczas wizyty Kermilli, której Theran, pomimo decyzji Królowej, pozwala na dłuższą wizytę. Rozżalona Cassie opuszcza Dena Nehele i udaje się do pensjonatu na terenie rezerwatu Shaladorczyków. Za nią przenosi się cały jej Pierwszy Krąg i tak cały Dwór formuje się w pensjonacie. Tylko Theran z Kermillą pozostają w Dena Nehele. Cassidy rządzi mądrze, jednak raz skrzywdzona przez Kermillę patrzy przez pryzmat dawnych wydarzeń i nie wierzy w siebie. Ma jednak mądrych Książąt Wojowników i ukochanego Greya, którzy ją dzielnie wspierają. Dodatkowo otrzymuje wielkie wsparcie ze strony Krewniaków Sceltie, nad Cassie czuwają również Jeanelle , Deamon, Lucivar i Saetan. Cassie dba o rozwój na terenie rezerwatu, przywraca dawne obyczaje - lud ją wielbi. W końcu dochodzi do rozłamu i podziału Dena Nehele. 
Czy Cassidy utrzyma swoje Królestwo? Jak rozwinie się jej związek z Greyem? Jak postąpi Theran? Pytań jest wiele - a rozwiązanie znajdziecie w "Pani Shaladoru" !

"Pani Shaladoru" to niezwykła, baśniowa opowieść, przemawiająca do wyobraźni. Fantastycznie napisana, niezwykle klimatyczna, pełna magii i pełna uczuć. Pokazuje dobre wzorce postępowania, siłę wsparcia, przyjaźni i miłości, pokazuje jak los toczy się kołem i jednych spotyka nagroda, a innych kara za swoje czyny. Mocne i bardzo wyraziste postacie, malownicze tło i piękny język opowieści sprawiają, że trudno się od niej oderwać. Uwielbiam zatapiać się w historię stworzoną przez Anne Bishop, świat realny przestaje istnieć, a ja uczestniczę w życiu bohaterów. Autorka zawsze potrafi czytelnika czymś zaskoczyć, zaintrygować i zaczarować stworzoną opowieścią. Jestem wielką, wierną fanką jej twórczości i znowu z wielkim utęsknieniem będę wyglądać kolejnego tomu.....



3 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna książka,świetny cykl. Kocham panią Bishop.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zawiesiłam się na tomie pierwszym i nie mogę się przemóc, żeby kontynuować...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...