poniedziałek, 11 czerwca 2012

A między nami ocean ... - Susan Wiggs

Przystojny mąż, trójka wspaniałych dzieci, piękny dom – niejedna kobieta pozazdrościłaby Grace Bennett takiego życia. Pod pięknym obrazkiem kryje się jednak szara rzeczywistość. Małżeństwo Grace od dawna pozbawione jest pasji i zrozumienia. Jej mąż Steve, ambitny oficer marynarki, pnie się po szczeblach kariery i nie zauważa, że coraz bardziej oddala się od bliskich.
Samotna i sfrustrowana Grace czuje, że potrzebuje prawdziwej odmiany. Gdy niespodziewanie poznaje tajemnicę z przeszłości Steve’a, stwierdza, że już zbyt wiele poświęciła dla ich związku. Odtąd chce czerpać z życia pełnymi garściami. Koniec małżeństwa Bennettów wydaje się przesądzony…
Niespodziewanie na Grace spada wiadomość o wybuchu na lotniskowcu Steve’a. Koszmarne godziny niepewności, spędzone w oczekiwaniu na jakiekolwiek wieści, uświadamiają jej, że tak naprawdę nigdy nie przestała kochać męża. Czy jednak dostaną szansę, by zacząć od nowa?

Okładka:  miękka
Ilość stron:  464
Wydawnictwo:  MIRA Harlequin 

Po drastycznych powieściach, które ostatnio wpadały w moje ręce postanowiłam się odprężyć i sięgnęłam po książkę Susan Wiggs. Znalazłam w niej relaks i ukojenie - wzruszyłam się, popłakałam, ale wyciszyłam i pomyślałam. To piękna opowieść o miłości i życiu na odległość, o podejmowaniu trudnych decyzji - słowem o życiu.

"A między nami ocean ..." to opowieść o losach rodziny związanej z marynarką wojenną. Żona i trójka dzieci zdane na siebie, kiedy mąż jest na morzu na lotniskowcu, stałe przeprowadzki, brak stabilizacji w życiu. Grace nie przeszkadzała taka sytuacja, kiedy dzieci były małe - była stale zajęta, ale teraz dzieci dorastają i mają swoje życie. Kobieta zaczyna tęsknić za stabilizacją i pracą, w którą mogłaby się zaangażować. Znajduje domek, który przyciąga ją jak magnes - chce go kupić i osiąść z rodziną. To pierwszy powód sporu z mężem, który nie chce zobowiązań finansowych. Kolejny, to pomysł na biznes - Grace jest ekspertem w przeprowadzkach i swoje zajęcie chce zamienić w prace zarobkową - mąż jest temu przeciwny. Kamieniem milowym okazuje się pojawiający się nagle syn Steve'a z pierwszego małżeństwa (lotnik), który nagle i niespodziewanie pojawia się w ich życiu i przewraca je do góry nogami.
Po raz pierwszy rozstają się we wzburzeniu podczas jego kolejnej misji.
Grace zaczyna realizować swoje pragnienia bez ustalenia z mężem - zakłada firmę i kupuje dom. Zaczyna też myśleć o rozwodzie....
Wtedy na morzu dochodzi do eksplozji i Steve zostaje uznany za zaginionego - to dla jego żony wstrząs. Zaczyna myśleć o swoim życiu i wartości układają się same w hierarchię ważności.
Czy Steve zostanie uratowany? Jak będzie wyglądało dalsze życie Grace?

Powieść jest niesamowita, magnetyzująca i ogromnie wzruszająca. Dotyka życia małżeńskiego na odległość, nie tylko Benettów, ale również innych małżeństw lotników. Presja i strach często zabijają uczucie, do tego dochodzi samotność i brak wsparcia. To ciężkie życie, które modyfikuje dokonane wybory.Miłość, która ich łączy jest piękna, a życie niełatwe. W obliczu śmierci oboje stają na wysokości zadania.
 
Polecam nową powieść Susan Wiggs wszystkim wielbicielom dobrych książek obyczajowych z wątkiem miłosnym. To wzruszająca i bardzo mądra powieść, która zmusza do refleksji i przemyśleń.
A życie jest takie krótkie i takie kruche.....


 

4 komentarze:

  1. dużo dobrego słyszę o tej książce, ale nadal jestem jakoś niezdecydowana, jeśli chodzi o tę książkę
    ale kto wie? może kiedyś dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja ksiazkę dopiero w tym tygodniu przeczytam. Ale bardzo lubię S. Wiggs i na pewno mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tą autorkę. "A między nami ocean" też obowiązkowo kiedyś przeczytam. Mam nadzieje, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...