czwartek, 6 grudnia 2012

Baśnie i legendy polskie - Magdalena Kozieł-Nowak

Tom BAŚNIE I LEGENDY POLSKIE z serii KLASYCY POLSCY DZIECIOM jest pieczołowicie przygotowanym wyborem najlepszej twórczości klasycznej dla dzieci. Zabieramy Czytelników w zaczarowany świat, w którym Maria Konopnicka opowiada Jak to ze lnem było, Artur Oppman oprowadza po ulicach starej Warszawy wraz ze Złotą Kaczką, Bazyliszkiem, a nawet piękną Syreną. Widmem z zamku rydzyńskiego postraszy nas Lucjan Siemieński. Kazimierz Wójcicki zaś przedstawia Waligórę i Wyrwidęba, Zbója Madeja, a z Janem Kasprowiczem w Tatrach można szukać Śpiących Rycerzy. Z gór blisko do Smoka Wawelskiego, a jeśli Kraków, to i Królewna Wanda, i Pan Twardowski. Dowiecie się, skąd w jeziorze Wigry wzięła się sieja, tajemnicę zaś Kwiatu paproci zdradzi Ignacy Kraszewski. Wśród legend tak znanych są także te niespotykane na co dzień: opowieści o Diable Borucie, Królu Węży czy Sobotniej Górze.

Okładka:  twarda lakierowana
Ilość stron:   224
Wydawnictwo:   Mak Verlag
Cykl:  Klasycy Polscy Dzieciom

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam coś innego - jest Mikołaj, a ja szukałam prezentu dla mojego małego bratanka. I oto, co znalazłam - "Baśnie i legendy polskie" z serii Klasycy Polscy Dzieciom.
Książka ma piękne albumowe wydanie, jest bogato ilustrowana - a rysunki są zachwycające, na pewno spodobają się dzieciom - sami zobaczcie.


W książce znajdujemy stare, polskie baśnie i legendy, napisane przez klasyków, takich jak: Artur Oppman, Jan Kasprowicz, Henryk Sienkiewicz, Maria Konopnicka czy Józef Ignacy Kraszewski.
Wśród bajek i legend znajdziemy opowieść o Bazyliszku, Złotej Kaczce, Kwiecie Paproci, O smoku wawelskim, czy też o Panu Twardowskim 

Baśnie są świetnie dobrane i tworzą zgraną, lecz różnorodną całość. Książka jest kolorowa i pełna obrazków, ma też sporą czcionkę. Okładka jest sztywna, a kartki szyte - na pewno nie zniszczy się, pomimo częstego czytania :) Sprawi wiele radości zarówno rodzicom, jak i dzieciom.
Podpowiadam Wam te pozycję jako świetny prezent gwiazdkowy - moja szwagierka i mały Jaś byli zachwyceni :)




5 komentarzy:

  1. Akurat wczoraj okładka tej książki rzuciła mi się w oczy podczas mojej wizyty w księgarni. W końcu jednak zajęłam się oglądaniem innych publikacji i tej nawet nie zdjęłam z półki. Następnym razem na pewno ją przejrzę i jeśli przypadnie mi do gustu to kupię ją córeczce pod choinkę. Lubię zapoznawać moje dziecko z naszymi polskimi tradycyjnymi podaniami i legendami.
    Nie wiem tylko, czy tekst dla czteroipółletniego dziecka (w takim wieku jest moja córka) nie będzie zbyt trudny. Jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nada - to baśnie dla dzieci w każdym wieku. Są trudniejsze i proste. A ilustracje są piękne.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...