wtorek, 5 listopada 2013

Wiedeńska gra - Carla Montero

Hiszpania, rok 1913. Młoda szlachcianka Isabel przeżywa wielki dramat: nie tylko straciła rodziców, ale też na chwilę przed ślubem zostaje porzucona przez narzeczonego. Na szczęście pomocną dłoń wyciąga do niej ciotka, austriacka arystokratka blisko związana z cesarskim dworem Franciszka Józefa. 
Podróży Isabel do Austrii towarzyszą dziwne i niepokojące zdarzenia, a w pozornie spokojnym Wiedniu coraz wyraźniej czuć narastające napięcie. W powietrzu wisi wojna, której starają się zapobiec prowadzący zakulisowe rozmowy dyplomaci, podczas gdy spotykająca się potajemnie orientalna sekta dąży do jej rozpętania za wszelką cenę. Piękna Hiszpanka wbrew swoim zamiarom rozbudza namiętność kolejnych mężczyzn. Okazuje się, że żadna z osób, z którymi się styka, nie jest tym, za kogo się podaje. Stopniowo dziewczyna staje się elementem twardej męskiej gry, prowadzonej przez agencje wywiadowcze różnych krajów.

Okładka: miękka
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS
Premiera:  8 listopada 2013

Carla Montero to autorka słynnej „Szmaragdowej tablicy”, która podbiła serca Polek. Teraz nakładem wydawnictwa Rebis ukazała się jej pierwsza, debiutancka powieść „Wiedeńska gra” – równie klimatyczna i oryginalna powieść.

Autorka przenosi nas na początek XX wieku do Hiszpanii, gdzie poznajemy młodą szlachciankę Isabel, która po śmierci rodziców i odwołanym ślubie udaje się do ciotki. Jej podróży towarzyszą różne, dziwne incydenty – zostaje napadnięta podczas spaceru w parku, jej pokój hotelowy zostaje wywrócony do góry nogami. Co się dzieje? Okazuje się, że kobieta przypadkiem została właścicielką książki z wypalonymi na okładce dwoma literami KK – czyżby ona sprowadziła na nią kłopoty?

U ciotki, która jest bliską krewną cesarza Franciszka Józefa, trafia na zupełnie nowe towarzystwo. Jednak otacza ją atmosfera tajemnicy i dziwnego napięcia. Ludzie z jej otoczenia okazują się kimś zupełnie innym niż myśli. Kto jest przyjacielem a kto wrogiem? Jakie są ich cele? Tego musi dowiedzieć się Isabel, ale i ona ma swoje sekrety. Tymczasem nad krajem wisi widmo wojny, do której dąży tajemnicza organizacja. Co z tego wyniknie? Przeczytajcie sami!

„Wiedeńska gra” to zaskakująca i niezwykle intrygująca powieść szpiegowska o specyficznym klimacie. Zdecydowanie oryginalna i niepowtarzalna. Choć muszę przyznać, że początek ciągnął mi się i miałam ochotę ją odłożyć. Dobrze, że tego nie zrobiłam, bo druga połowa wciągnęła mnie tak, że czytałam póki nie skończyłam. Książka stanowi gratkę dla wielbicieli, zarówno powieści sensacyjno-obyczajowych, jak i historycznych. Intrygi osaczają nas z każdej strony, jedne są bardziej zawoalowane, inne bardziej otwarte. Praktycznie żadna z postaci nie jest tą, którą poznajemy na początku. Autorka wodzi nas za nos, intryguje i skutecznie omamia. Finał jest zaskakujący i nieprzewidywalny.

„Wiedeńska gra” jest powieścią pełną tajemnicy, niedopowiedzeń i zagadek. Nic nie jest oczywiste i proste, a specyficzna narracja w formie pamiętnika dodaje całości smaczku. Nie dajcie zwieźć się na początku i wytrwale czytajcie tę powieść – naprawdę warto, dla jej finału !




10 komentarzy:

  1. Tylko Polek, a facetów nie? :p Przyznam, że "Szmaragdowa Tablica" całkiem mnie zainteresowała i mam zamiar ją kiedyś przeczytać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszma serdecznie Panów :) źle się wyrazilam - masz rację, chodziło mi o Polaków. Polecam i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Świetna książka. Szmaragdowej tablicy nie czytałam, ale po takim debiucie muszę sięgnąć, bo później może być tylko lepiej. Mnie Wiedeńska gra kojarzy się klimatem z powieściami Agathy Christie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie czytania, ale "Szmaragdowa tablica" podobała mi się bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieje że już jutro trafi w moje ręce, nie mogę się doczekać. Tym bardziej że w Krakowie szykuje się spotkanie z autorką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Krakowie? Wielka szkoda, że mieszkam tak daleko :(

      Usuń
  5. Mam "Szmaragdową tablicę " tej autorki. Teraz jestem ciekawa obu książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie cofnę się trochę w czasie i poznam nowe tajemnice :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I teraz muszę ją przeczytać! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dopiero zaczynam lekturę książki, mam nadzieję, że mnie też przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...