środa, 30 sierpnia 2017

Dziewczyna z Brooklynu - Guillaume Musso

Raphaël jest wziętym pisarzem. Od kilku miesięcy spotyka się z Anną, która pracuje jako stażystka na pogotowiu w paryskim szpitalu, gdzie oboje się poznali. Podczas romantycznej podróży na Lazurowe Wybrzeże Raphaël, którego męczy tajemniczość Anny, przypiera ją do muru pytaniami o jej przeszłość. Po burzliwej kłótni dziewczyna opuszcza ukochanego i wraca do Paryża. Raphaël jedzie za nią. Na miejscu okazuje się, że dziewczyna znikła. Raphaël wraz z najbliższym przyjacielem, emerytowanym inspektorem policji, zaczyna jej szukać. Poszukiwania okazują się dużo bardziej skomplikowane, niż obaj początkowo myśleli. W wyniku prywatnego dochodzenia wychodzi na jaw, że Anna nie jest wcale tą osobą, za którą się podawała. Kobieta znalazła się w wielkim niebezpieczeństwie z powodu swojego udziału w nierozwiązanej sprawie sprzed dziesięciu lat.

okładka: miękka
Ilość stron: 350
Wydawnictwo: Albatros

Guillaume Musso ma bardzo specyficzny i wyróżniający go styl pisania. Genialnie łączy wątki thrillera z powieścią obyczajową, a często znajdujemy u niego również elementy metafizyczne, czy wręcz fantastyczne. Przeczytałam większość jego książek i żadna mnie nie zawiodła. Są oryginalne i dopracowane w szczegółach do perfekcji. Czyta się je z przyjemnością i zaintrygowaniem.

Dziewczyna z Brooklynu, a właściwie z Harlemu, to Claire Carlyle vel Anna Becker. Anna jest narzeczoną pisarza Raphaela Barthelemy. Podczas wyjazdu dochodzi między nimi do kłótni i ich drogi się rozchodzą. Pisarz powraca, ale nie zastaje ukochanej. Wraca do domu i rozpoczyna poszukiwania z pomocą swego przyjaciela, byłego policjanta, Marca Caradeca. Ślady prowadzą w przeszłość do bardzo głośnej sprawy niemieckiego architekta, który więził w podziemiach swego domu i molestował młode dziewczyny. Jedną z nich była Claire Carlyle, której udało się uciec i rozpocząć nowe życie pod nazwiskiem Anna Becker. Niestety, jej przeszłość bardzo mocno przeszkadza w karierze jednemu z polityków i jej życie znajduje się w niebezpieczeństwie. Czy Raphaelowi uda się uratować ukochaną ? Jaką rolę w sprawie pełni Marc? Przeczytajcie!

Dziewczyna z Brooklynu to kolejna trzymająca w napięciu powieść Guillaume Musso. Mocna, nieprzewidywalne i niesamowicie klimatyczna. Przeszłość i teraźniejszość splatają się w jedną zaskakującą całość. Czytałam z wypiekami na twarzy i nie mogłam jej odłożyć. Jest jak magnes. Doskonale napisana i świetnie skonstruowana, a przy tym oryginalna - taka jest Dziewczyna z Brooklynu. 
Polecam serdecznie :)




5 komentarzy:

  1. Mam wielka chętkę przeczytać coś tego Autora, ale zacznę jednak od innych tytułów, bo na początek polecano mi "Potem" i "Telefon od anioła".

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kilka powieści autora i ta wydaje mi się zupełnie inna, a przy tym porywająca i najlepsza. Wygrała z We wspólnym rytmie, które czytałam jedna po drugiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się doczekać, aż w końcu sięgnę po tą książkę! Słyszałam o niej już tyle dobrego ;)
    Pozdrawiam, Daria z book-night

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypadkowo przeczytałem pierwszą ksiązkę tego autora właśnie "Dziewczyna z Brooklynu". Wcześniej nie znałem wogóle tego pisarza. Książka wciągnęła mnie po paru przeczyczatanych stronach jak żadna inna. To było jak zauroczenie. Teraz wiem, że będę szukał kolejnych tytułów autora i zagłębiał się w ich treść...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...