sobota, 29 czerwca 2019

84. Listy zza grobu - Remigiusz Mróz

Największe tajemnice drzemią w małych miasteczkach. Dwadzieścia lat po śmierci ojca Kaja Burzyńska wciąż otrzymuje od niego wiadomości. Zadbał o to, przygotowując je zawczasu i zlecając coroczną wysyłkę tego samego, pozornie przypadkowego dnia. Po czasie Kaja traktuje to już jedynie jako zwyczajną tradycję – aż do momentu, gdy w listach zaczyna dostrzegać drugie dno… Tymczasem do miasteczka po dwudziestu dwóch latach wraca Seweryn Zaorski. Patomorfolog i samotny ojciec dwójki dzieci kupuje zrujnowany dom rodzinny Kai i rozpoczyna remont. W zniszczonym garażu odnajduje zamurowaną skrytkę z materiałami, które rzucają nowe światło na sprawę sprzed dwóch dekad… 
Format: ebook
Ilość stron:   520
Wydawnictwo: Filia
Ostatnio moje ścieżki i książek Remigiusza Mroza jakoś zaczęły się rozchodzić. Rozczarowało mnie kilka powieści i na jakiś czas odpuściłam, jednak Listy zza grobu miały tak dobre recenzje, że postanowiłam przeczytać książkę na urlopie. I to był strzał w dziesiątkę - znowu Mróz w doskonałej formie i z zaskakującą fabułą powieści. Zostałam bardzo mile zaskoczona, a książkę pochłonęłam w dwa popołudnia leżąc na leżaku nad morzem :)
Małe miasteczka mają swoje tajemnice, zwykle głęboko ukryte, jednak i one zwykle po latach wychodzą na światło dzienne. W małych miasteczkach, gdzie wszyscy się znają wbrew pozorom łatwo się ukryć...

Kaja Burzyńska pracuje w policji, a jej mąż jest burmistrzem w miasteczku, mają udanego synka i poukładane życie. Ich spokój każdego roku burzy jeden fakt - list, który przychodzi dokładnie tego samego wrześniowego ranka, jednak nie data jest dziwna, a fakt, że nadawcą jest zmarły przed wielu laty ojciec Kaji, również policjant, który zdaje się przesyłać jej listy zza grobu. Kaja wyczekuje ich, zna prawie na pamięć, jednak nie przynoszą już takiego wstrząsu emocjonalnego jak na początku.

Do miasteczka powraca również po latach przyjaciel z dawnych lat i młodzieńcza miłość Kaji, patomorfolog Seweryn Zaorski. Mężczyzna kupuje dom ojca Kaji i wprowadza się tam ze swoimi dwoma córkami, przeorany przez życie, stara się je na nowo poukładać. Ma rozpocząć pracę w szpitalu, a dziewczynki zaczynają naukę w lokalnej szkole. W dniu kiedy Kaja otrzymuje list , on  znajduje w schowku w garażu plik dyskietek należących do jej ojca.  Przekazuje je kobiecie i razem podążają śladami jej ojca odkrywając jego największą tajemnicę, która omal nie doprowadza ich do śmierci...

Listy zza grobu to świetnie napisany i skonstruowany thriller, który zaskakuje i trzyma w napięciu aż do ostatniej strony. Remigiusz Mróz ponownie pokazuje, że potrafi doskonale pisać i postawić na jakość powieści, choć ostatnio miałam wrażenie, że idzie bardziej w ilość. Cóż każdy ma lepszy i gorszy czas oraz lepsze i gorsze pomysły na książki, a Listy zza grobu ja zaliczam do topowych powieści Mroza. Przeczytałam z przyjemnością i odczarowałam pisarza - mam nadzieję, że kolejna powieść mnie nie rozczaruje.... Polecam!

Książka dostępna jest w formacie e-book na Legimi.pl

2 komentarze:

  1. Twórczość autora jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam trzy książki Mroza i powiedziałam sobie, że więcej nie będę... Ale skoro ta odczarowuje pisarza to może jednak po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...