środa, 4 marca 2020

32. Przejdź przez wodę, krocz przez ogień - Christian Unge

Pierwsza część czarnej trylogii z Teklą Berg w roli głównej. Zło jest jak piąty żywioł… Tekla Berg jest lekarzem w sztokholmskim szpitalu. Odważna, niekiedy kontrowersyjna w metodach leczenia, doskonale radzi sobie w pracy pod presją. Nie boi się podejmować śmiałych decyzji, mimo że te mogą potencjalnie zagrozić jej karierze. Tekla ma też dwie tajemnice - nękającą ją fotograficzną pamięć, którą kontroluje starannie wymierzanymi dawkami amfetaminy, i ukochanego brata, który zaginął i nikt nie potrafi tego wyjaśnić.Gdy w mieście wybucha budynek mieszkalny, Tekla dociera na miejsce katastrofy jako jedna z pierwszych. Prawdopodobnie był to atak terrorystyczny. Rannym, któremu pomaga lekarka, jest mężczyzna z rozległymi poparzeniami ciała i twarzy. Być może to jeden z terrorystów. Jednak nie to najbardziej niepokoi Teklę. Mężczyzna wydaje się dziwnie znajomy i wywołuje lawinę najgorszych wspomnień. 

Format: e-book
Ilość stron:  496
Wydawnictwo: Wielka Litera

Dawno nie czytałam thrillera medycznego, wiec zaintrygowana okładką i ciekawym opisem sięgnęłam po Przejdź przez wodę, krocz w ogień i... rozczarowałam się, a właściwie zmęczyłam tą książkę. Niestety, nie zaintrygowała mnie, kilka razy miałam ochotę ją odłożyć, jednak dałam jej szansę, ale po przebrnięciu 3/4 objętości poddałam się - dawno książka mnie tak nie zmęczyła. Może wybrałam na nią zły czas... niestety w mój gust zupełnie nie trafiła. Powieść mnie znudziła, styl pisania Christiana Unge okazał się zupełnie niekompatybilny z moim odbiorem.

Powieść Christiana Unge otwiera czarną trylogię, której bohaterką jest Tekla Berg, młoda lekarka w sztokholmskim szpitalu. Kobieta jest niezwykle zaangażowanym lekarzem, ciągle jednak niepewnym, a przy tym napędzającym się bombkami z narkotyków. Jest oddana swojej pracy i pacjentom, ale w życiu osobistym średnio się jej układa. Pracuje na dom opieki dla matki i dodatkowo opłaca mieszkanie brata, czasem ciągnie resztką sił.   Pewnego dnia trafia jej się diabelski dyżur - najpierw dźgnięty nożem gangster, dodatkowo ciężko chore dziecko i wielki pożar, gdzie trafia do opatrywania ofiar. Jeden z poparzonych w bardzo ciężkim stanie trafia do szpitala, a Tekla zostaje wyznaczona na jego lekarza prowadzącego. Pacjentem interesuje się policja, sprawę nadzoruje dyrekcja szpitala, a Tekla widzi w pacjencie coś znajomego i nie daje jej to spokoju....
Kim jest poparzony i jaki ma związek z wielkim pożarem, który był skutkiem wybuchu?

Cóż, myślę, że sami musicie ocenić tę powieść - ja nie polecam.


Książka dostępna jest w formacie e-book na Legimi.pl

3 komentarze:

  1. Lubię thrillery medyczne o tym nie słyszałam do tej pory i chyba dobrze, bo recenzja nie zachęca.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawi mnie ta historia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie osobiście medyczne thrillery są czymś nowym, ta powieść jest jednym z pierwszych tego typu zderzeń :) Ostatecznie odbieram to doświadczenie bardzo pozytywnie i podziwiam, że chirurg łączy w sobie drugą pasję, dość odmienną - czyli pisarstwo - i daje radę, zarówno kunsztem literackim, jak i fabułą, która odpowiednio budowała napięcie i wciągała. Z chęcią sięgnę po kolejne tomy serii o Tekli :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...