czwartek, 8 października 2020

132. Gorejąca biel. Tom 1 - Brent Weeks

Każde światło rzuca cień. Każdy cień skrywa tajemnicę. Każda tajemnica ukrywa prawdę. Każda prawda rodzi legendę. Każda legenda rzuca światło. Gavin Guile, niegdyś najpotężniejszy człowiek na świecie, został powalony. Stracił swoją magię, tajny Zakon pragnie jego śmierci. Teraz, żeby chro Kiedy Biały Król uruchamia swoje potężne pułapki i samej Chromerii grozi zdrada i oblężenie, Kip Guile musi zebrać siły, zwołać sojuszników i wywalczyć sobie drogę powrotną, żeby stanąć do ostatniej nierównej walki. Czy w najciemniejszej godzinie przybędzie Powiernik Światła? 
 
Okładka: miękka
 Ilość stron:  656
Wydawnictwo: MAG
Cykl:  Powiernik Światła tom 5.1

Brent Weeks to jeden z moich ulubionych pisarzy z zakresu fantastyki. Moja przygoda z jego książkami zaczęła się właśnie od sagi Powiernik Światła oraz od cyklu Nocny Anioł. Pierwszą książkę Weeksa podsunęła mi przyjaciółka, a ja wzięłam nieprzekonana, bo nie lubiłam fantastyki, ale dzięki Weeksowi stałam się fanką :)  Ten pisarz zdobył moje serce na zawsze, a każda kolejna jego powieść zachwyca i zapada w pamięć. Ma lekkie niezwykle plastyczne pióro, które przemawia do wyobraźni czytelnika, a wyobraźnia Autora zdaje się nie mieć granic. Stworzył niesamowite, oryginalne postacie bohaterów i fabułę, która porywa. Kto nie czytał - niech żałuje i pędzi po książki Brenta Weeksa.

Ciągle pamiętam pierwszy tom sagi pt. Czarny pryzmat (KLIK), a czytałam go 10 lat temu... i na pewno go nie zapomnę, bo on otworzył mi drogę do niezwykłego świata, w którym rządzi Pryzmat czyli sam Gavin Guile, najpotężniejszy człowiek, który jest cesarzem i kapłanem oraz posiada niezwykłą moc. 
Saga o Powierniku światła to  magiczna opowieść o krzesicielach światła, którzy czerpią swoje moce z kolorów. Niezwykła opowieść, która rozwija się stale i wydaje się nie mieć końca. 
 
Każde światło rzuca cień. Każdy cień skrywa tajemnicę. 
Każda tajemnica ukrywa prawdę. Każda prawda rodzi legendę. 
Każda legenda rzuca światło.
 
W piątym już tomie, Brent Weeks dalej opowiada nam o losach niezwykłego Pryzmata, Gavina Gauile, który stracił swoją magię, a na jego życie czyha tajny Zakon. Gavin musi zadbać o tych, których kocha i nie cofnie się przed niczym, więc szuka pomocy u Orholama, co sprawia, że musi odbyć daleką i niebezpieczną podróż. Tymczasem Kip Guile wychodzi cało z zamachu na jego życie, musi zebrać siły i stanąć do nierównej walki z Białym Królem, Czy Gavin zdąży powrócić z odsieczą? Przekonajcie się sami !
 
Gorejąca krew 5.1 to pierwsza część piątego tomu opowieści, która jest genialnie napisana - zaskakuje czytelnika i zostawia w oczekiwaniu, co zadzieje się dalej. Na szczęście wydano już część 5.2 i mogę kontynuować przyjemność czytania tej sagi :)

Każdy z tomów sagi Powiernik Światła posiada słuszną objętość, a jednak żaden nigdy, nawet przez chwilę mnie nie znudził. Opowieść jest jak magnes, który wbija czytelnika w fotel i porywa do niezwykłego świata magii, świata kolorów, gdzie dobro walczy ze złem, a sceny przewijają się przed oczami czytelnika niczym sceny w porywający serialu. Ten cykl powinien zostać sfilmowany - ma niesamowity potencjał. Polecam gorąco!!! Tej pozycji nie można odpuścić :)




możecie kupić w księgarni Tania Książka




 

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...