sobota, 27 lutego 2021

24/2021 Gdziekolwiek spojrzysz - Jakub Szamałek

Trzecia i najbardziej brawurowa część bestsellerowej trylogii „Ukryta sieć” Jakuba Szamałka.
2020 rok. W Żelaznej Górze dochodzi do katastrofalnego wycieku na terenie kopalni miedzi. W ręce analityków złośliwego oprogramowania trafia tajemniczy wirus. Reporterka Julita Wójcicka odkrywa, że złoczyńcy, których nieprzerwanie śledzi od dwóch lat, zainteresowali się nagle... zbiorami bibliotecznymi. To, co łączy wszystkie, pozornie niepasujące do siebie wątki, to Sztuczna Inteligencja. Nic już nie będzie takie samo jak przedtem. Przeciwnik okaże się silniejszy niż kiedykolwiek. Wartka akcja, charyzmatyczna główna bohaterka, mocne osadzenie we współczesnej rzeczywistości oraz realność przedstawionych wydarzeń sprawiają, że po przeczytaniu powieści trudno się otrząsnąć. 

Okładka: miękka
Ilość stron:,384
Wydawnictwo: WAB 

 Cykl Ukryta sieć zapadł mi w pamięć i z przyjemnością sięgnęłam po trzeci tom. Ponownie spotykamy się z Julitą Wójcicką, dziennikarką, która po przejściach opisanych w poprzednich tomach jest bardzo ostrożna przy korzystaniu ze sprzętu elektronicznego, wręcz zeschizowana na tym punkcie i na punkcie bezpieczeństwa i własnej prywatności. Żadnych zdjęć, żadnego upubliczniania wizerunku, nawet podczas rozmów telefonicznych z siostrą ustala hasło dostępu.

Mamy 2020 rok, na terenie kopalni miedzi dochodzi do katastrofy ekologicznej, osuwa się wał i chemiczne wypłuczyny z miedzi zalewają okoliczny teren. Podczas tego zdarzenia ginie mężczyzna, który wyszedł na spacer z psem, a w działania wewnętrzne konglomeratu zostaje zaangażowana dyrektor Helena Niemczyk. Kobieta stara się być obiektywna, jednak działania z jej przeszłości kładą się cieniem na bieżących działaniach, a szantaż i ujawnienie danych na jej temat zupełnie rujnują jej karierę i życie. Tymczasem Julita Wójcicka wpada na trop niezwykłego programu NOTAGOOSE, który w konsekwencji prowadzi ją do starego znajomego złoczyńcy, Królaka oraz powiązanego z nim Piotra Semenova. W działaniach demaskujących złoczyńców towarzyszy jej Janek, zwinny informatyk i programista, a czasem jej kochanek. To jedyna osoba, którą Julita do siebie dopuszcza i której ufa. Finałem wydarzeń staje się sprawa sądowa. jaki będzie jej finał? Przekonajcie się sami!

Sztuczna inteligencja zwojowała świat i zaczyna w nim rządzić, a dzieje się to tak szybko, ze nawet tego nie zauważamy. Nie wyobrażamy sobie życia bez zdobyczy nowoczesnej techniki, a bardzo często obraca się to przeciwko nam. Tutaj nie ma złotego środka zaradczego, a niebezpieczeństwo  pojawia się nagle.... 

 


 

3 komentarze:

  1. Mam w planach tą książkę już od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że w końcu uda mi się ją przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O tej serii już czytałam. Mam ją w planach, ale nie jestem pewna czy ostatecznie się z nią zapoznam.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...