czwartek, 27 stycznia 2022

17/2022 Sezon na flamingi - Anna Wawrykowicz

Sezon na flamingi to powieść pełna przygód czasem zabawnych, a czasem dramatycznych grupy Polaków spędzających wymarzone wakacje w Costa Brava.Wśród turystów są młode małżeństwa, samotne kobiety oraz młodzież szkolna. Każdy ma inne oczekiwania i problemy, z którymi musi się zmierzyć rezydentka Iza. Na szczęście nie jest sama, ma wsparcie ze strony różnych życzliwych osób Manueli, Joany i przystojnego Oriola... 
Autorka: Kiedy rok temu wybuchła pandemia i rozpoczął się lockdown, wiele osób zamkniętych w domach zaczęło prowadzić dzienniki czasów zarazy. Ja postanowiłam uciec od smutnej rzeczywistości i opisać z przymrużeniem oka wakacyjne przygody naszych rodaków w słonecznej Hiszpanii. Mam nadzieję, że lektura pozwoli Ci oderwać się od pandemicznej codzienności i wywoła uśmiech na Twojej twarzy.

Okładka: miękka
Ilość stron:304
Wydawnictwo: EMKA


Moja znajomość z twórczością pani Anny rozpoczęła się od Zakochanej w Barcelonie (LINK), która bardzo mi się spodobała i spowodowała odzew ze strony Autorki - stąd bardzo szczególny, bo z dedykacją, egzemplarz Sezonu na flamingi trafił w moje ręce :)

Zabrałam książkę z sobą na urlop i to był świetny wybór, ponieważ nie dość, że jest bardzo klimatyczna, to jeszcze zabawna  - przeczytałam z przyjemnością :) Głowna bohaterka powieści Iza, jako rezydentka, z zaprzyjaźnionego biura turystycznego jej przyjaciół, trafia na hiszpańskie Costa Brava, do niewielkiego hoteliku z wycieczką z Polski. Grupa jest bardzo różnorodna, są dwie starsze panie, są rodziny z dziećmi, ale jest i grupa nastolatków. Każdy  ma inne oczekiwania, a Iza musi wszystkiemu sprostać, sama... Przed nią nie lada wyzwanie - żeby nie było tak słodko i pięknie, od samego początku coś się dzieje i problem goni problem, natomiast Iza nie bardzo może odmówić znajomym i brnie.... Miał być lot samolotem - jest autokar i to z zepsutą klimatyzacją, miała być opiekunka dla grupy nastolatków - nie ma i musi nimi zająć się sama Iza, miały być wygody -  są kanapki i kawa w termosie, na jednym z przystanków gubią pasażerkę... ale w końcu dojeżdżają do  celu, do Estrella de Mar, gdzie byli oczekiwani. Na miejscu Iza zyskuje wsparcie życzliwej obsługi w postaci Joany, Manueli i przystojnego Oriola. Oczywiście to nie koniec perypetii Izy w Hiszpanii - to dopiero początek :) Jednak pomimo wszystkich przeciwności losu Iza znajdzie swój największy skarb - miłość :)

Sezon na flamingi to zabawna, ale i wzruszająca opowieść, która zapewni wam wakacje i ciepły klimat w środku zimy. Pani Ania Wawrykowicz ma lekkie pióro i bardzo przyjemnie się czyta jej powieść. Było klimatycznie i sympatycznie - takich lektur też nam potrzeba w naszej szarej, pandemicznej rzeczywistości - polecam :)



2 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ani o autorce, ale bardzo chętnie ją przeczytam. Uwielbiam flamingi :) Nawet mam takie kapcie w ich kształcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli kiedyś trafi w moje ręce, to chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...