piątek, 21 października 2011

Crimen - Józef Hen

Początek XVII wieku, tereny Rusi Czerwonej należącej do Korony. Tomasz Błudnicki wraca do domu po ośmiu latach w rosyjskiej niewoli. Niestety, już w rodzinnych stronach dowiaduje się, że jego ojciec nie żyje. Co gorsza, najprawdopodobniej nie zginął śmiercią naturalną. Zagadkowa śmierć nie daje Tomaszowi spokoju, więc postanawia odkryć prawdę za wszelką cenę…
Okładka:   twarda
Ilość stron: 472
Wydawnictwo :
Instytut Wydawniczy ERICA


"Crimen" został opublikowany po raz pierwszy w 1973r. ( w roku moich narodzin... :), a teraz Instytut Wydawniczy Erica dokonał reedycji i tak oto, ta pięknie wydana książka trafiła do moich rąk. Czytałam chyba tydzień przeplatając innymi pozycjami, ale przeczytałam :) 

Książka opowiada losy młodego żołnierza Tomasza Błudnickiego, który wraca do domu po 8 latach niewoli rosyjskiej. Po drodze dowiaduje się, że jego ojciec nie żyje. Aluzje i niedopowiedzenia związane ze śmiercią ojca nie dają Tomaszowi spokoju - postanawia wyjaśnić sprawę i dowiedzieć się prawdy. Czy uda mu się wyjaśnić powody śmierci ojca? Kto tego dokonał i dlaczego? 
Wyjaśnienie nie będzie łatwe, podejrzanych jest wielu, a sam Tomasz musi uważać, aby samemu nie wpaść w tarapaty. 

Autor bardzo realnie odmalowuje tło historyczne, postaci są bardzo dokładnie przemyślane i wykreowane. Język również jest stylizowany i dużo jest tekstów łacińskich, niestety nie tłumaczonych - nie przepadam za taką formą i język powieści mnie zmęczył....

"Crimen" to książka dla miłośników powieści historycznych, ale także dla wielbicieli kryminałów. 
Mnie, niestety, nie powaliła na kolana, ale myślę, że wielu będzie się podobała - szczególnie polecam miłośnikom Trylogii Sienkiewicza.
Na pewno podsunę ją do przeczytania mężowi i coś mi się zdaje, że z nas dwojga, to on znajdzie większą przyjemność w czytaniu tej książki....

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Instytutowi Wydawniczemu Erica



 

5 komentarzy:

  1. Przeczytałam może dwie książki Hena ale nie porwały mnie.Nie moje klimaty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że mamy podobne odczucia co tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My w ogóle mamy podobne odczucia do większości książek - bratnie dusze? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna historyczna lektura? Oj, moi znajomi będą zachwyceni:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, kryminał w klimatach sienkiewiczowskich? Mnie by się chyba podobało :) Poszukam kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...