piątek, 7 marca 2014

Nieskończoność - Holly-Jane Rahlens

Jest rok 2264. Mroczna Zima już minęła. Średnia długość życia to sto pięćdziesiąt lat. Większość prac wykonują roboty. Ludzie posługują się mózgołączem, które pozwala im na zapisywanie wspomnień w globalnej bazie danych. Zaimek osobowy „ja” wyszedł z użycia. W tym stechnokratyzowanym społeczeństwie miłość jest czymś niepożądanym. Finn Nordstrom, dwudziestosześcioletni historyk i tłumacz martwego języka niemieckiego zostaje poproszony o zbadanie tajemniczego znaleziska – dziennika dziewczyny z XXI wieku. Tymczasem w innej czasoprzestrzeni Eliana odwiedza ulubioną berlińską księgarnię. Spotka w niej przystojnego mężczyznę, który nie wie… do czego służy guma do żucia. Co połączy tych dwoje? Niezwykła opowieść o uczuciu rodzącym się wbrew rozumowi.

Okładka: miękka
Ilość stron: 456
Wydawnictwo”: EGMONT

Zawsze przy okazji takich lektur jak powieść Holly-Jane Rahlens, zastanawiam się nad tym, czy faktycznie gdzieś obok nas nie ma innej czasoprzestrzeni, równoległej, gdzie toczy się życie. Zastanawiam się, czy podróże w czasie będą kiedykolwiek możliwe…. Zastanawiam się… 
a „Nieskończoność” znowu pobudziła mój umysł do refleksji. Dzisiaj jesteśmy, jutro już nas może nie być, czy ktoś po latach będzie o nas pamiętał? 

Akcja powieści „Nieskończoność” toczy się w przyszłości, w 2264 roku. FinnNordstrom ma 26 lat, jest historykiem i tłumaczem martwego języka niemieckiego, który zajmuje się starymi dokumentami. Ten wymarły język pochodzi z przełomu XX i XXI wieku – widzicie, co nas czeka ? :)

Mężczyzna w ostatnim czasie zajmował się tłumaczeniem dawnych dokumentów Deutche Banku, które cudem ocalały. Otrzymuje on propozycję tłumaczenia niezwykłego znaleziska, jakim jest ręcznie pisany pamiętnik nastolatki z początku XXI wieku, oprawiony w błyszczący, różowy plastik i pachnący perfumami „Nieskończoność”. W pierwszej chwili, Finn niespecjalnie poważnie traktuje wartość znaleziska, co nowego może wnieść nastolatka. Jednak z czasem to się zmienia…. Mężczyzna polubił dziewczynę, czuje się z nią emocjonalnie związany, a to nie koniec atrakcji, które go czekają…. Tajemnicza E wiele zmieni w jego życiu. Jak to możliwe? Ano, sami się przekonajcie, że wszystko jest możliwe :)

„Nieskończoność” przyciągnęła mnie fascynującą, delikatną, ale przyciągającą wzrok okładką. Piękne wydanie! Książki wchodzące w skład serii Poza czasem Wydawnictwa Egmont są bardzo oryginalne i ciekawe tematycznie. Ujęła mnie oryginalna, futurystyczna wizja świata stworzona przez Holly-Jane Rahlens. Ciekawy pomysł na fabułę został, moim zdaniem, w pełni wykorzystany. Książkę czyta się z wielkim zainteresowaniem. Trzeba przyznać, że różni się od innych, czytanych przeze mnie powieści z nurtu dysutopijnego i katastroficznego, jest delikatniejsza, spokojniejsza, a jednak intrygująca.

Powieść jest napisana barwnym językiem, który przemawia do wyobraźni, a pomysły Autorki zaskakują i chwilami zadziwiają. Ciekawe sylwetki bohaterów i mocno zarysowana wizja świata przyszłości przyciągają czytelnika i porywają. Trzeba przyznać, że Autorka stworzyła niezwykle oryginalną i ciekawą powieść dla młodzieży, a podróże w czasie zabarwione romansem i tajemnicą intrygują. Polecam!


Egmont.pl



Książkę "Nieskończoność" można znaleźć w księgarni Platon 24




8 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej serii, ale sama nie miałam okazji jej poznać. Powyższa książka, chociaż jest z gatunku fantastyki (a ja niezbyt za nią przepadam), wyjątkowo wzbudziła moje zaciekawienie i chciałabym ją poznać bliżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie seria, to samodzielna powieść ;)

      Usuń
    2. Oczywiście, to samodzielna powieść, wchodząca w cykl Egmontu Poza Czasem

      Usuń
    3. A mnie się chyba gdzieś obiła o oczy negatywna opinia na temat tej książki :) Okładka istotnie ładna, fajne barwy :)

      Usuń
  2. Wszego czasu pełno tej książki było na różnych blogach. Ja jak dotad nie miałam okazji przeczytać. Może kiedyś

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem to była jedna ze słabszych książek z tego cyklu, którą było dane mi przeczytać. Pomysł był ciekawy, ale brak akcji strasznie mi przeszkadzał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele słyszałam o tej ksiązce, ale sama nie wiem czy mam ochotę po nia sięgać. Chyba boje się rozczarowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz może ochotę wziąć udział w moim wyzwaniu ksiażkowym pt" Gatunkowy miesięcznik" Jeżeli tak to zapraszam Cie na mojego bloga :)
    http://przeczytane-slowa.blogspot.com/2014/03/gatunkowy-miesiecznik.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...