sobota, 24 maja 2014

Płeć mózgu - Anne Moir, David Jessel

Nowe wydanie głośnej, klasycznej już książki o problemie płci i prawdziwej różnicy między mężczyzną a kobietą. Kobiety i mężczyźni mogą żyć szczęśliwiej, lepiej się rozumieć, bardziej kochać i urządzić świat z lepszym skutkiem, gdy zaakceptują swą odmienność. Będziemy wówczas mogli budować nasze życie na bliźniaczych, ale odmiennych filarach osobowości obu płci. Nadszedł już czas, by odrzucić fałszywą tezę, że kobiety i mężczyźni stworzeni zostali identyczni. Tak nie jest. I ani największy idealizm, ani najbujniejsza fantazja nie zmienią tego faktu. Mogą co najwyżej stworzyć napięcie w stosunkach między płciami. Zrozumienie, że mężczyźni są silni w dziedzinach, w których kobiety są słabe, a kobiety silne w tym, w czym słabi są mężczyźni, może i w sali obrad, i w sypialni zapoczątkować mądrzejsze i szczęśliwsze stosunki między kobietą a mężczyzną. Stary dowcip mówił, że książka `Wszystko, co mężczyźni wiedzą o kobietach` jest bardzo cienka, a jej strony są Całkowicie puste. Przyszedł czas, by je zapełnić.

Okładka: miękka
Ilość stron: 304
Wydawnictwo: MUZA SA

„Płeć mózgu” czytałam dawno temu, pożyczyłam tę książkę z biblioteki i jakoś pozostała w mojej pamięci. Teraz, w nowym wydaniu, zagościła na mojej półce i postanowiłam sobie ją odświeżyć. Ta publikacja podobała mi się, dlatego, że pomimo informacji, które podaje, jest lekka, a nie naukowa i sztywna. Ciekawi czytelnika i pobudza do refleksji.

Powszechnie wiadomo, że kobiety i mężczyźni różnią się od siebie i to diametralnie. Inaczej myślimy, inaczej przetwarzamy informacje, mamy inne priorytety – słowem dwie różne jednostki. Często prowadzi to do konfliktów, a przecież można temu zaradzić, trzeba tylko wiedzieć jak komunikować się w inny sposób, aby trafić do osoby przeciwnej płci.

Czasem informacje podawane przez autorów książki wydają się banalne i oczywiste, ale są prawdziwe. Mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie, tak jak różnimy się płcią, czy wyglądem. Na działanie mózgów mają wpływ hormony i tutaj znowu mamy – żeńskie i męskie. To one decydują o naszych uzdolnieniach, temperamentach, czy sposobie życia. Ktoś powie, ze ludzie tej samej płci też się różnią. Oczywiście! Ale osoby tej samej płci zawsze szybciej się dogadają i zrozumieją niż jednostki płci przeciwnej.

Książka jest bardzo aktualna i „na czasie”, wciąż trwają dyskusje związane z gender. Dzięki niej pewne tematy są łatwiejsze do zrozumienia i przyswojenia, inne zmuszają do przemyśleń, a jeszcze inne wzbudzają kontrowersje. Jedno trzeba przyznać, jeszcze nie spotkałam osoby, która by źle odebrała tę książkę. Generalnie, budzi pozytywne opinie i zadziwia swoją lekką i przystępną formą.

To specyficzna pozycja, tak jak specyficzne i skomplikowane są osobowości kobiet i mężczyzn. Jeśli chcecie zrozumieć drugą stronę – przeczytajcie tę książkę!
Ja wróciłam do niej po latach z przyjemnością i znalazłam kilka informacji, które poprzednio nie zwróciły mojej uwagi. „Płeć mózgu” to ciekawa i niebanalna lektura.





2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...