czwartek, 6 listopada 2014

Oni - Olga Haber

Trzydziestokilkuletnia dziennikarka Natalia chce pozbierać się psychicznie po tragicznym wypadku, którego była świadkiem i zaszywa się w "Emilówce" - położonym w pięknej okolicy, drewnianym domku nad jeziorem. W tym idyllicznym otoczeniu nawiązuje romans ze sporo młodszym mężczyzną i czuje się wreszcie szczęśliwa. Upragniony spokój nie trwa jednak długo. W otoczeniu Natalii zaczynają się dziać bardzo niepokojące rzeczy - kobieta czuje się obserwowana, dręczą ją senne koszmary, niepokoją zielonkawe wyładowania atmosferyczne nad okolicą. Atmosferę grozy podsyca zachowanie mieszkańców miasteczka - ludzie stają się agresywni, zawistni i nerwowi. Po serii brutalnych wydarzeń Natalia postanawia wyjechać, ale ci, którzy mają już wobec niej plany, nie pozwolą jej uciec...

Okładka: miękka
Ilość stron:  200
Wydawnictwo:   Videograf SA

Co prawda Halloween już za nami, ale ja lubię straszne opowieści i chętnie po nie sięgam. Wczorajszy wieczór i kawałek nocki spędziłam z książką "Oni" - pochłonęła mnie, czytałam aż skończyłam.

"Oni" to klimatyczny horror, świetnie wpisany w polskie realia i ciekawie pomyślany. Główną bohaterką powieści jest Natalia, dziennikarka, wiek 30+. Kobieta przenosi się do drewnianego domku zwanego "Emilówką", położonego nad jeziorem, w spokojnej okolicy. Natalia potrzebuje czasu na odreagowanie i pozbieranie się po przejściach. 
Pewnego dnia poznaje młodego, przystojnego mężczyznę, Łukasza, z którym nawiązuje romans. Nie zamierza się wiązać, co podkreśla od początku, tylko przyjemnie spędzić czas. Przez jakiś czas to się sprawdza, jednak wokół Natalii zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Dziennikarka ma wrażenie jakby ktoś ją obserwował, zaczyna miewać koszmary senne, staje się rozbita i znerwicowana. Atmosferę podgrzewają zachowania okolicznych mieszkańców, którzy są agresywni i nerwowi. Wszystkim udziela się jakiś niepokój i złość.
Kto prześladuje Natalię? .... ONI....
Dlaczego? to musicie przeczytać sami :)

Powieść "Oni" jest bardzo fajnie napisana, ma swój klimat i specyficzną atmosferę grozy, która stopniowo narasta. Idylla zmienia się w strach, a cudowne miejsce w pułapkę. Zasada kontrastów świetnie się tutaj sprawdziła. Muszę przyznać, że fakt iż czytałam książkę wieczorem sprawił, że atmosfera mi się udzieliła. Były momenty, kiedy ciarki przeszły mi po plecach. Bardzo lubię książki, które na mnie oddziałują, które czuję. Olga Haber stworzyła taką powieść - mroczną i intrygującą. Historia Natalii wciągnęła mnie i sprawiła, że szkoda mi było odkładać ją na później - musiałam ją skończyć :) 
Jeśli lubicie mocne wrażenia - polecam książkę ONI !


wydawnictwo

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...