wtorek, 4 sierpnia 2015

Zamknięte pokoje - Care Santos

Każda rodzina skrywa jakąś tajemnicę.
Jest rok 2010. Violeta Lax, historyk sztuki z Art Institute w Chicago badająca twórczość wybitnego hiszpańskiego malarza Amadea Laxa (prywatnie jej dziadka), przyjeżdża do Barcelony. Po kilku dekadach administracyjnych przepychanek pełnomocnikowi spadkobierców artysty udaje się doprowadzić do otwarcia w ich dawnej rodzinnej rezydencji monograficznego muzeum Amadea Laxa, zgodnie z jego ostatnią wolą. Jednak podczas prac remontowych w pałacyku zostają odkryte zwłoki kobiety. Kim była denatka? Dlaczego ktoś zatuszował jej śmierć? I czy w tej sytuacji dojdzie do otwarcia muzeum? Odkrywając nowe fakty, Violeta zacznie zupełnie inaczej patrzeć na historię swojej rodziny...

Okładka: miekka
Ilość stron: 448
Wydawnictwo:  Sonia Draga

Barcelona, mroczne rodzinne sekrety i ten niesamowity klimat - to lubię! 
"Zamknięte pokoje" to wciągająca saga rodzinna, pełna mrocznego klimatu i sekretów z przeszłości. Powieść ma specyficzny klimat, który udziela sie czytelnikowi. Jest magnetyczna, nie można się od niej oderwać.

Barcelona, 2010 rok. Główna bohaterka powieści, Violeta Lax, pochodząca z jednej z najbardziej prominentnych rodzin w Barcelonie, jest historykiem sztuki, pracuje w Art Institute w Chicago, gdzie zajmuje się badaniem tworczości swego przodka, malarza Amadeo Laxa. Kobieta przybywa do Barcelony, gdzie w rodzinnej posiadłości,  ma zostać otwarte muzeum poświęcone jej dziadkowi, zgodnie z jego pragnieniem. 
Podczas prac remontowych w pomieszczeniach muzeum zostają odkryte zwłoki kobiety. 
Nikt nie wie, kim jest zmarła, ani skąd się tam wzięła.....
Violeta postanawia rozwiązać tę zagadkę i dowiedzieć się więcej na jej temat. Prowadzi swoje prywatne śledztwo, a informacje, które zdobywa zmieniają jej dotychczasowe życie i ukazują rodzinę w zupełnie innym świetle.

"Zamknięte pokoje" urzekły mnie i oczarowały. Niezwykły klimat Barcelony pochłonął mnie bez reszty, uwielbiam to miasto, a autorka pozwoliła mi poznać je na nowo, z innej perspektywy. Pełna tajemnic historia rodzinna intryguje i porywa czytelnika w sam środek wydarzeń. Bardzo trudno odłożyć tę książkę i się z nią rozstać. Czytałam, czytałam, aż skończyłam.... późną nocą. Zachwycona i jednocześnie rozczarowana, że to juz koniec....
Powieść jest bardzo oryginalna, co na pewno pogłębia urozmaicona narracja. Historię poznajemy poprzez zapiski pamiętnika, listy, maile, artykuły - słowem razem z Violetą zbieramy materiały i składamy je w całość.
Autorka przybliża nam historię rodziny Laxów, ale również przybliża nam samą Barcelonę, jej historię i mieszkańców. Na końcu książki znajdziecie mnóstwo ciekawych informacji na temat prawdziwych ludzi i zdarzeń, które zostały wplecione w wymyśloną historię - świetna sprawa!
Książka jest pięknie napisana, przemawia do wyobraźni i uczuć czytelnika. Ja jestem pod wrażeniem, bardzo mi się podobała!




4 komentarze:

  1. Przepiękna okładka i Twoja intrygująca ocena :) Koniecznie muszę przeczytać :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale narobiłas ochoty na lekturę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm, brzmi intrygująco! Kusisz, kusisz :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...