wtorek, 31 maja 2016

Ostatni list - Maria Ulatowska

Czy można kochać dwóch mężczyzn naraz? Można. A czy obu można kochać tak samo?
Majka Czerska podobno ma męski charakter. A raczej męskie podejście do życia. Brać, wycisnąć, zostawić. A co tam! Wiarołomna cyniczka, egoistka, przewrotna... A może jednak marzycielka, wrażliwa, miła, serdeczna i ciepła? Jaka jest naprawdę? A może – jak w życiu – trochę taka, trochę inna… Czy zawsze życie musi być przyjemne? I czy potrafimy sobie je ułożyć tak, jakbyśmy chcieli? Niektóre sprawy toczą się same, rzekomo bez naszego udziału. Tylko – czy możemy trochę zmieniać bieg rzeczy? Bohaterce tej powieści będzie dane to sprawdzić.

Format: e-book
Ilość stron: 344


Uwielbiam książki pani Ulatowskiej, mam wszystkie na półce i często do nich wracam. Kurczę, po raz pierwszy odkładam książkę pani Marii z mieszanymi uczuciami..... Nie polubiłam Majki, nie byłam w stanie. Dla mnie jest cholernie samolubną kobietą, która nie szanuje uczuć innych. Może mocno to podsumowałam, ale takie są moje odczucia. Mam wrażenie, że miotałą się jak w klatce ćma, która sama nie wie, czego chce. Jak nie ten, to będzie inny - do czasu....

Majka Czerska - mocna kobieta, która robi w życiu, co chce. Ale, czy na pewno? Skacze z kwiatka na kwiatek, porzuca mężczyzn, ale i wraca. Jak pani władczyni - kiwnie palcem, a panowie padają jej do stóp. Burza włosów, zgrabna sylwetka - wykorzystuje to bez skrupułów.  Wreszcie spotyka na swej drodze Zbyszka, niepozornego faceta, któremu daleko do jej ideału. W pewnym stopniu są do siebie podobni - żadne nie chce rezygnować ze swego życia, które sobie stworzyło. Kochają się, nawet mieszkają razem, ale nie mają wspólnych planów, mają skoki "w bok", które wzajemnie sobie tolerują. Przedziwny związek... I nagle Majka poznaje Andrzeja, dużo starszego mężczyznę, który rozwodzi się dla niej z żoną. Ona nie jest pewna, co wybrać i z kim być. Ze Zbyszkiem, czy z Andrzejem. Ten znosi wiele i czeka... Los rozwiązuje patową sytuację, okazuje się, że Majka jest w ciąży. Jakiego wyboru dokona Majka? Z którym mężczyzną zostanie??? Przeczytajcie sami!

Pani Maria Ulatowska dała mi popalić w swojej najnowszej książce. Na pewno na długo ją zapamiętam, bo dawno tak się nie denerwowałam czytając. Majka wzbudziła we mnie mnóstwo emocji, starałam się zrozumieć ją, ale negatywnych odczuć miałam więcej.... Nie oceniam jej, ale nie rozumiem - mam prawo. Mam nadzieję, że Autorka mi wybaczy tym razem :) Ale negatywne emocje trudniej wzbudzić, więc napisała po prostu znakomitą książkę !
Mnie lektura zajęła jedno popołudnie, denerwowała mnie ta książka straszliwie, ale odłożyć jej jakoś nie mogłam. Finał mnie zaskoczył - może jednak w Majce są ludzkie odruchy :)
Przeczytajcie i przekonajcie się sami, jakie emocje wzbudzi w Was "Ostatni list"!









1 komentarz:

  1. Ja też tę książkę przeczytałam błyskawicznie, nie mogłam się od niej oderwać.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...