piątek, 25 sierpnia 2017

Cień wiatru - Carlos Ruiz Zafón

Zauroczony powieścią i zafascynowany jej autorem Daniel usiłuje odnaleźć inne jego książki i odkryć tajemnicę pisarza, nie podejrzewając nawet, iż zaczyna się największa i najbardziej niebezpieczna przygoda jego życia, która da również początek niezwykłym opowieściom, wielkim namiętnościom, przeklętym i tragicznym miłościom rozgrywającym się w cudownej scenerii Barcelony gotyckiej i renesansowej, secesyjnej i powojennej.

Okładka: miękka
Ilość stron: 520
Wydawnictwo: MUZA SA
Cykl:  Cmentarz Zapomnianych Książek tom 1

Cień wiatru to książka niezwykła, magiczna i niepowtarzalna. Zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i na moich półkach. To fascynująca książka o książkach. Wracam do niej co jakiś czas i odkrywam ją na nowo, delektuję się każdym słowem i niesamowitymi czarno-białymi zdjęciami Barcelony. Teraz sięgnęłam po nią na urlopie i rozkoszowałam się tą lekturą - już nie mogę doczekać się najnowszego tomu tego cyklu. Jeszcze miesiąc....

Daniel Sempere jest postacią szczególną. Jako nastolatka, ojciec-księgarz zaprowadził go na tajemniczy Cmentarz Zapomnianych Książek. Tam wolno mu było zaadoptować jedną książkę, tylko jedną. Wybór był trudny, jednak Cień wiatru, książka mu przeznaczona, bez problemu go odnalazła. Daniel pochłoną ją w jedną noc, zafascynowała go jej treść i tajemniczy autor. Chłopak podążył jego śladem, najpierw szukając innych jego książek, a potem fascynując się jego życiem i podążając jego śladami. Jego życie nigdy już nie było takie samo... Cień wiatru zmienił je bezpowrotnie....

Tak jak i odmienił moje :) Od czasu przeczytania Cienia wiatru Zafona inaczej spoglądam na książki, a ta ma szczególne miejsce w moim sercu. Emanuje z niej magia i niesamowity klimat, którego nie odnalazłam w żadnej innej książce. Czytam ich mnóstwo, bo to uwielbiam, ale KSIĄŻKA jest tylko jedna i jest nią Cień wiatru.

Cykl Zafona o Cmentarzu Zapomnianych Książek jest lekturą obowiązkową dla każdego miłośnika książek. Jest jak biblia.... przynajmniej dla mnie :)



4 komentarze:

  1. Wszystko co napisałaś jest prawdą! Podpisuję się obiema rękami! Ja też uważam Cień wiatru za pozycję kultową i po jej lekturze inaczej zaczęłam patrzeć na książki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała lektura, każdy kto lubi książki powinien ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurde, to muszè przeczytać! Wciąż jakos mi z tym Zafonem nie po drodze :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zafon to geniusz! Pamiętam jak wiele lat temu znajoma mi go poleciła. Przeczytałam opis i pomyślałam, że jej odbiło. Jednak z braku ciekawszych pomysłów zagłębiłam się w Cień wiatru i przepadłam. Nie mogę się doczekać Labiryntu Duchów, mam nadzieję że autor utrzyma poziom z poprzednich książek.

    Pozdrawiam
    Magda z Dwie strony kultury

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...