czwartek, 19 lipca 2018

Italy moja miłość !

No i powróciłam :)

Uwielbiam Włochy i Włochów i każda moja kolejna wizyta w tym kraju pogłębia tą miłość. Tym razem miałam lekkie obawy, bo celem naszej podróży był Neapol i jego okolice.



O Neapolu krążą różne informacje - o kradzieżach, o górach śmieci, o braku możliwości parkowania i fatalnej jeździe Włochów. I tylko z tym ostatnim mogę się zgodzić :) Zapomnijcie o zaparkowaniu - graniczy to z cudem, a auta stoją wręcz dotykając się błotnikami - nie wiem jak oni to robią :) :) :) Nam się to nie udało i zostawialiśmy auto na obrzeżach i wędrowaliśmy na nogach lub autobusami. 

Nikt nas nie okradł ani nie oszukał, a śmieci owszem są na ulicach, ale co rano są z nich zabierane. Neapol i jego okolice nie należą do najczystszych, ale ja widziałam większy bród zimą w Paryżu. Naprawdę nie jest tak źle!






Neapol wabi swoim centrum, gdzie pełno jest turystów wszelkich narodowości. Wabi portem, gdzie na skałkach ludzie się opalają i kąpią. Ale najpiękniejsze są te boczne uliczki, gdzie toczy się prawdziwe życie Neapolitańczyków - to one podbiły moje serce :)

Mieszkaliśmy ponad 20 km od Neapolu w urokliwym miasteczku Nola, wcale nieturystycznym, pośród Włochów. Lokalni mieszkańcy okazali się bardzo życzliwi i przyjaźni - nawet przestałam przejmować się faktem, że każde z nas mówi po swojemu. Ja po angielsku a oni po włosku, a i tak świetnie udawało nam się dogadać. Wszyscy byli pomocni i przyjaźni. 





Po drugiej wizycie w warzywniaku, sprzedawca proponował mi kawę, a starsza Włoszka w sklepiku zawsze częstowała mnie czymś pysznym. W lodziarni sprzedawca nas rozpoznawał i pytał - 3 czy 4 lody? :) Czułam się tam świetnie, jak u siebie. Jedzenie było przepyszne i często zamawialiśmy "w ciemno" o menu było po włosku :) :) :) Kocham włoskie jedzenie i lody, a pizza w tym regionie jest najlepsza na świecie!!!



Byliśmy również w Pompejach i neapolitańskich Katakumbach San Genarro - wrażenia niesamowite!





Nasz zachwyt wzbudziło wybrzeże wokół Neapolu - szczególnie słynne Wybrzeże Amalfi - miejsce, które ma chyba najpiękniejsze widoki na świecie. Wzdłuż wybrzeża biegnie wąska, stroma, spiralna droga, a zaparkowanie jest praktycznie niemożliwe - nam się udało o 2 miejscowości dalej niż planowaliśmy :) ale każde z miasteczek jest przepiękne!






Włochy polecam całym sercem - o każdej porze roku! Nam towarzysyzł upał ponad 30 stopni, co nie powstrzymało nas przed wędrówkami po okolicy!


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...