sobota, 15 września 2018

Najszczęśliwsza - Max Czornyj

Tamtego dnia być może była najszczęśliwsza w całym swoim życiu. Być może, bo nigdy się tego nie dowiedziałem. Zamiast tego stałem w lepkiej i ciepłej kałuży. Moja żona i dziecko nie żyli... Dawid Kaster dostaje list od byłej żony. Problem w tym, że Ilona została zamordowana cztery lata temu. Mimo to charakter pisma i treść nie pozostawiają wątpliwości. To musi być ona.Krótka wiadomość przywołuje demony przeszłości. Na tym jednak nie koniec, bowiem mężczyzna wkrótce otrzymuje kolejny niespodziewany prezent. Czy zabójca Ilony prowadzi z Dawidem sadystyczną grę? A może kobieta żyje, a cztery lata temu doszło do niewyobrażalnej pomyłki? Z każdą kolejną wskazówką Kaster jest coraz bliżej odkrycia prawdy. A ta zaprowadzi go wprost do piekła.
Okładka: miękka
Ilość stron:  420
Wydawnictwo:  Filia 
 Max Czornyj to mistrz thrillera. Ma niesamowitą wyobraźnię - wręcz przerażające, co siedzi w jego głowie, lecz książki pisze znakomite. Przyćmił niejednego pisarza ze skandynawskiego zagłębia kryminalnego. Ja stale pozostaję pod wrażeniem i pochłaniam jego książki w jedno popołudnie. Po prostu nie można się od nich oderwać!

Najszczęśliwsza to thriller, który pokazuje jak kruche jest życie. Ilona była prawdopodobnie najszczęśliwszą kobietą, tego feralnego wieczoru, kiedy została zamordowana. 
Jest - nie ma.... to skłania do myślenia i pokazuje, że warto cieszyć się każdą chwilą, bo może być ostatnia...

Dawid Kaster był sławnym artystą malarzem, miał wernisaże, grono wielbicieli i kochaną żonę.  Jedna chwila przekreśliła wszystko. Śmierć Ilony odmieniło jego życie. Stracił najbliższą osobę,  stracił przyjaciela, przestał malować, sprzedał dom i starał się zacząć wszystko od nową. Morderca Ilony nigdy nie został ujęty. Kiedy wydaje się,  że zaczyna nowe życie z Magdą  - przeszłość powraca i atakuje. Pod drzwiami znajduje liścik, który wydaje się być dziełem jego żony. Jest w szoku i zgłasza sprawę na policję.  W tym czasie ginie kolejna kobieta, a sprawy wydają się łączyć. Kolejne sytuacje sprawiają, że Kaster zaczyna znajdować się na skraju szaleństwa? Czy Ilona nie umarła, czy też jakiś psychopata gra z nim w kotka i myszkę?  Przeczytajcie - emocji wam nie zabraknie!

Najszczęśliwsza to znakomity thriller, który wbija w fotel i odcina tlen. Wszystko wokół przestaje istnieć. .. Uwagę czytelnika zwraca narracja powieści, która prowadzona jest dwutorowo. Z jednej strony mamy historię Dawida, która przeplata się z opowieścią nieznajomej kobiety. Kim jest kobieta i jaki jest jest związek ze sprawą?  
Autor długo trzyma nas w napięciu i niepewności, aby zaskoczyć na finale, który jest zupełnie nieprzewidywalny. Najszczęśliwsza to czytelnicza uczta - polecam!

3 komentarze:

  1. CZornyja chce poczytać. Póki co brakuje mi czasu na to, ale przeczytać w końcu przeczytam. Kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Już zapisałam się w bibliotece w kolejkę po pierwszy tom 😊 Zbyt dużo dobrego słyszałam o autorze, żeby nie zapoznać się z jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę ksiązkę na półce "do przeczytania" ;) Przekonałas mnie,żeby zrobić to jak najpredzej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...