sobota, 6 czerwca 2020

78. Na Jowisza! Uzupełniam Jeżycjadę - Małgorzata Musierowicz, Emilia Kiereś

Gratka dla wszystkich miłośników Borejków, "Jeżycjady" i Małgorzaty Musierowicz – bez względu na wiek i płeć! Kochane Czytelniczki i Drodzy Czytelnicy! W tej międzypokoleniowej książce znajdziecie wszystko, czego jeszcze nie wiecie o "Jeżycjadzie", a co zawsze chcieliście wiedzieć. Sprawdźcie, jak wyglądała Rubaszna z plecakiem, skąd wziął się serwis Nowakowskich, czy kino "Rialto" wciąż funkcjonuje, a Fatum Ślubne istnieje naprawdę, jak zrobić najprawdziwszą sałatkę z puńczyka z tuszki i rudą perukę. Zajrzyjcie do mieszkania Borejków, spróbujcie poprawnie napisać najzabawniejsze dyktando świata i dowiedzcie się co nieco o piromańskich skłonnościach autorki "Jeżycjady"… "Na Jowisza! Uzupełniam Jeżycjadę" to niemal dwieście alfabetycznie ułożonych haseł, kolorowe zdjęcia, nigdy dotąd niepublikowane ilustracje, ciekawostki, anegdoty, cytaty i powiedzonka. Wasza ukochana Autorka uchyla rąbka niejednej tajemnicy… 
Okładka: twarda
Ilość stron:  344
Wydawnictwo: Egmont


Jeżycjadę kocham całym sercem! I jestem wierną wielbicielką tego cyklu od szkoły podstawowej, kiedy przeczytałam Kłamczuchę, czyli ze trzydzieści lat temu zaczęłam swoją przygodę z Borejkami i rosłam razem z bohaterkami, Idą i Gabą, które są mi najbliższe wiekowo :)

Jakaż była moja radość, kiedy wzięłam do rok fantastycznie wydaną Na Jowisza! Uzupełniam Jeżycjadę, napisaną przez Małgorzatę Musierowicz i jej córkę, Emilię Kiereś. Książka ma piękne albumowe wydanie, z twardą okładką, pełna jest zdjęć i rodzinnych pamiątek Autorki związanej z tym cyklem. Jest to swoista encyklopedia Jeżycjady, gdzie idziemy od A do Z i odkrywamy ukochany cykl na nowo. To gratka dla miłośników rodziny Borejków i poznańskich Jeżyc, bo i one są swoistym bohaterem cyklu. Całość otwiera mapa pokazująca miejsca, które znamy z książek
Małgorzata Musierowicz jest związana z Jeżycjadą już ponad czterdzieści lat, a jest ona stale aktualna i zdobywa coraz to nowe grono wielbicieli. Ten cykl czytają całe rodziny, tu nie ma barier - jest za to fantastyczna plejada bohaterów, którą przybliżają nam Autorki w najnowszej książce.

Oprócz mapy z ciekawymi miejscami, pani Emilia umieściła w książce również zdjęciatych miejsc, które stają się dla nas jeszcze bardziej namacalne i realne :)


Wewnątrz znajdziecie również mnóstwo zdjęć z rodzinnych archiwów Autorek i pierwsze ręczne notatki powieści.

Dla mnie to było niesamowite przeżycie i jest to moja biblia Jeżycjady, do której na pewno będę wracać, tak jak wracam do tomów tego cyklu w zależności o d nastroju i pory roku. Moje egzemplarze są zaczytane, ale jakże uwielbiane :) Każdy czytelnik ma swojego ukochanego autora, czy cykl, kóry dla niego wiele znaczy i do którego powraca - dla mnie takim skarbem jest Jeżycjada i każdy fan tego cyklu musi przeczytać swoistą encyklopedię, jaką stanowi Na Jowisza! Uzupełniam Jeżycjadę!!!!



możecie kupić w księgarni TaniaKsiążka




2 komentarze:

  1. Czytałam jedną książkę tej autorki. Kiedyś obiecałam sobie, że wrócę do Jeżycjady i to zrobię.Myślę, że po tę książkę sięgnę jak już zapoznam się z całą serią.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe uzupełnienie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...