niedziela, 2 października 2022

124/2022 Przepowiednia - Gwendolyn Womack

Semele, utalentowana badaczka starożytnych manuskryptów trafia na bezcenny rękopis z czasów Kleopatry. To przełomowe dla jej kariery odkrycie okazuje się dziełem potężnego jasnowidza, który przewidział wojny i klęski na tysiące lat przed ich wystąpieniem. Semele zagłębia się w treść manuskryptu, odkrywając, że zaczyna on wpływać na jej życie. W rozwikłaniu zagadki rękopisu może jej pomóc tajemniczy i przystojny milioner, Theo Bossard. Pełna tajemnic opowieść o przeznaczeniu, które zawsze nas odnajdzie Semele jest badaczką starożytnych rękopisów w ekskluzywnym domu aukcyjnym na Manhattanie. Kiedy trafia na bezcenny manuskrypt z czasów Kleopatry opisujący historię pewnej talii tarota, wie, że to najważniejsze odkrycie w jej karierze. Rękopis okazuje się dziełem potężnego jasnowidza, który przewidział wojny i klęski na tysiące lat przed ich wystąpieniem. Semele zagłębia się w treść tekstu i wkrótce odkrywa, że manuskrypt zaczyna wpływać na jej życie. Zaintrygowana i przestraszona kobieta szuka pomocy u swojego klienta – aroganckiego milionera Theo Bossarda. Tymczasem ktoś inny podąża tropem manuskryptu oraz Semele. Dziewczyna nieświadomie znajdzie się w wielkim niebezpieczeństwie. Jaki sekret kryje manuskrypt?

Okładka: miękka
Ilość stron:  464
Wydawnictwo:  Wydawnictwo Kobiece


Na Przepowiednię trafiłam przypadkiem, podczas wyjazdu na wakacje czytała ją w samolocie inna pasażerka i jakoś mocno jej okładka zapadła mi w pamięć. Znalazłam ją w jednej z księgarni i zamówiłam i kiedy zaczęłam ją czytać to przepadłam... 

Przepowiednia to niesamowita opowieść łącząca współczesność z magią przeszłości, przepowiedniami i poszukiwaniem korzeni. Semele jest młodą, ale bardzo utalentowaną i cenioną w środowisku naukowym badaczką starożytnych manuskryptów. Kiedy dostaje zlecenie skatalogowani i przygotowania do sprzedaży jednej z najsłynniejszych kolekcji zmarłego Marcela Bossarda, jest przeszczęśliwa i podekscytowana, jednak nie przypuszcza, że znaleziony w niej manuskrypt tak mocno wpłynie na jej życie i okaże się bezpośrednio powiązany z jej przeszłością. Manuskrypt, w którym znajduje list do siebie rozpoczyna niezwykłą przygodę, w jej życiu podczas której narazi siebie i bliskich sobie znajomych na wielkie niebezpieczeństwo, pozna miłość swego życia i odkryje swoją przeszłość oraz powiązania z przodkiniami sprzed setek lat. Ta kolekcja okaże się jej największym wyzwaniem, a przy tym zupełnie inaczej ukierunkuje jej dotychczasowe życie zarówno osobiste, jak zawodowe.

Przepowiednia to niesamowicie klimatyczna i zapadająca w pamięć opowieść, która krok po kroku odkrywa przeszłość rodziny Semele i na nowo maluje jej życie. Opowieść toczy się dwutorowo, z jednej strony towarzyszymy Semele podczas jej pracy nadzbiorem, a z drugiej poznajemy poprzez strony manuskryptu losy Ionny. Powieść jest fascynująca i porywa czytelnika w zupełnie nieznane mu wymiary. Czytałam jednym tchem i żal mi ją odkładać -cudowna historia, zupełnie niepowtarzalna! Gorąco zachęcam do lektury!




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...