sobota, 1 października 2011

Język sekretów - Dianne Dixon

Po dłuższym pobycie w Londynie 33-letni Justin Fisher osiedla się wraz z żoną i synkiem w Kalifornii. Próbuje tam odnaleźć swą rodzinę, z którą przez lata nie miał kontaktu. Gdy odwiedza groby rodziców, dokonuje przerażającego odkrycia: obok nagrobków matki i ojca znajduje się grób czteroletniego chłopca o nazwisku Justin Fisher. Zmory przeszłości wyłuskane z otchłani pamięci skłaniają go do próby samobójczej, a następnie do podjęcia psychoterapii, która pomoże mu zrozumieć, co naprawdę zdarzyło się prawie trzydzieści lat temu.
Okładka:    miękka
Ilość stron:   304
Wydawnictwo
: Wydawnictwo Videograf II

Ta książka mną wstrząsnęła i na pewno zapamiętam ją na długo! Myślę, że wstrząśnie każdą matką ....Nie da się jej przeczytać, odłożyć i przejść do porządku dnia - trzeba ją przetrawić, przemyśleć, uspokoić emocje....

"Język sekretów" rozpoczyna się jak wiele książek - Justin Fisher przeprowadza się wraz z żoną i synkiem w rodzinne strony, postanawia za namową żony  odwiedzić rodziców,  których nie widział i z którymi nie kontaktował się od wielu lat. Jakie jest jego zaskoczenie, gdy drzwi domu rodzinnego otwiera mu obca osoba - okazuje się, że został sprzedany. Idąc tropem otrzymanych informacji trafia na cmentarz, gdzie widzi nagrobki rodziców....i swój własny - nagrobek zmarłego kilkuletniego Justina. 
Szok! Ale to już było w wielu książkach - jednak ciąg dalszy nie jest prosty i przewidywalny.....

Jakim trzeba być człowiekiem, żeby zabrać swojej żonie małe dziecko, bo okazuje się, że ktoś inny jest jego ojcem, pomimo, że dotychczas traktowało się je jak własne i kochało. Jak można je wywieźć, oddać do adopcji, a do domu przywieźć urnę z prochami i okłamać całą rodzinę urządzając fikcyjny pogrzeb? Jak można zepchnąć żonę na skraj rozpaczy takim zachowaniem????Nie jestem tego w stanie zrozumieć!!!! Ale tak postąpił ojciec Justina.... a najbardziej nie jestem wstanie zrozumieć zachowania matki, którą o tym poinformował! Jak można pozostać z takim człowiekiem i żyć z nim?! Dla mnie to szok! Mocno przeżyłam tą książkę - dawno mnie coś takiego nie spotkało.....


Jak wielką krzywdę zrobili swojemu dziecku - to wie tylko Justin, usiłujący odnaleźć siebie i zrozumieć swoje życie. Co odkryje przy pomocy zaprzyjaźnionego psychoanalityka i detektywa? Jak się zachowa jego żona, Amy? Czy Justin poukłada swoje życie? I jak zaskakujący okaże się koniec książki - musicie przekonać się sami ! Tej książki nie da się opowiedzieć - trzeba ją przeczytać i przeżyć samemu !


Fabuła książki jest intrygująca i tak skonstruowana, że trzyma nas w niepewności do końca - co jeszcze się wydarzy i jak się skończy. Niesamowite! Świetnie napisana, przemyślana i przerażająca. Wstrząsa czytelnikiem do głębi, odkrywa kolejne obszary tajemnic i niezbadane obszary ludzkiej psychiki. To doskonała książka psychologiczna - dociera do głębi ludzkich uczuć i zmusza do myślenia. To książka ukazująca dążenie do odnalezienia swojej tożsamości, zrozumienia uczuć i zachowań - to nie jest lekka i przyjemna książka..... Ale polecam ją wszystkim - jest doskonała ! 


Chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Videograf za książkę - zrobiła na mnie wielkie wrażenie !



4 komentarze:

  1. Na mnie juz też robi wrażenie, a przeczytałam tylko Twoją recenzję. Aż się nie mogę doczekać jak uda mi się książkę zdobyć !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również muszę zdobyć książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i rzeczywiście świetna książka:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Też muszę przeczytać.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...