sobota, 12 listopada 2011

Pokuta - Anne Rice

„Pokuta” to hipnotyzująca powieść o aniele i płatnym mordercy. Metafizyczny thriller, który przeniesie Cię do trzynastowiecznej Anglii. Fascynująca i prowokująca książka o winie i przebaczeniu, miłości i nienawiści, samotności i pięknie.

Gra toczy się o zbawienie. Stawką jest nieśmiertelna dusza. Jednak nie musisz wierzyć, aby dać się porwać tej fascynującej powieści.
„The Times”


Okładka:   miękka ze skrzydełkami
Ilość stron:   302
WydawnictwoWydawnictwo Otwarte

Bardzo chciałam mieć tą książkę - okładka przyciągała mnie jak magnes.  Instynkt mnie nie zawiódł - "Pokuta" jest fantastyczna. Niesamowicie klimatyczna - zdaje się zasysać czytelnika i otaczać ze wszystkich stron..

Tym razem Anne Rice zamiast w świat wampirów wyprawia czytelnika w świat aniołów.... stróżów - ale nie tak od razu....
Najpierw poznajemy płatnego zabójcę na zlecenie znanego jako Lucky Szczęściarz, który pracuje dla Pana Sprawiedliwego - opowiada nam  o swoim aktualnym życiu, kolejnych zleceniach i ulubionym miejscu, jakim jest hotel Mission In. To jedyne miejsce, gdzie czuje się sobą- nie musi udawać, może grać na lutni, myśleć. Wszytko się zmienia, gdy przychodzi mu popełnić morderstwo w tym hotelu, w swoim pokoju... Trzeba dodać, że Lucky uwielbia książki historyczne i zgłębianie historii świętych, aniołów. Niby nie wierzy w nie, ale wzywa anioła stróża starą modlitwą "Aniele Boże, stróżu mój...".....  i anioł się zjawia. Aby pokazać swoją wiarygodność przedstawia Toby'emu jego dawne życie.
Potem przedstawia mu swoją propozycję, która jest związana z przeniesieniem w czasie do trzynastowiecznej Anglii .... Jaka to propozycja i z czym się wiąże?
Jak dalsze decyzje wpłyną na losy Toby'ego? Jaka niespodziewana wiadomość spadnie na niego?

Książka jest napisana porywającym językiem, bardzo obrazowo - zanurzyłam się w niej i delektowałam historią Toby'ego. To płatny zabójca, ale nie jest złym człowiekiem. Autorka bardzo ciekawie przedstawiła głównego bohatera, jego wahania, decyzje, sposób postępowania. Zarówno bohater, jak i i fabuła, są głęboko przemyślane i tworzą świetną całość.

Narracja książki jest prowadzona początkowo przez głównego bohatera Lucky'ego Szczęściarza vel Toby'ego O'Dare, a potem prowadzi nas już Melechiasz, serafin.
Koniec I tomu jest zarazem otwarciem na fabułę drugiego tomu, chciałoby się od razu sięgnąć po II tom i zobaczyć, jaka będzie reakcja Toby'ego na niespodziewaną nowinę i jak dalej potoczą się jego losy.
Niestety nie mam jeszcze II tomu -  i bardzo tego żałuję !!!! Ja nie chcę zostać w takim zawieszeniu :(

Nauczka dla innych - trzeba mieć oba tomy i czytać je jako całość - wtedy przyjemność będzie większa !!!


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwarte - bardzo dziękuję :) 

5 komentarzy:

  1. Widzę, że i Tobie się spodobała. Życzę szybkiego zdobycia drugiej części:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę mam w planach i jestem bardzo ciekawa jak tym razem Anne poradziła sobie z Aniołami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też pragnę ją przeczytać ale nie mogę na nią trafić w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  4. Także chciałabym przeczytać tę książkę. Twoja recenzja zmotywowała mnie do tego. Nie poznałam jeszcze twórczości Rice, a jestem jej bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem zauroczona - podoba mi się bardziej niż jej wampirza seria .

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...