niedziela, 30 grudnia 2012

Pierogi nie tylko po polsku - Alina Stradecka

Niepodzielnie panujące na polskich stołach, miękkie, pyszne, wypełnione kapustą, grzybami, mięsem, czasem kaszą, serem lub owocami, wedle smaków i gustów, kochane przez wszystkich, którzy lubią jeść. Pierogi! Nasze, polskie, chociaż chyba niekoniecznie?! Rozejrzyjmy się dokoła. A tortellini, pielmieni, pierogi dargijskie, maleńkie ravioli, kołduny, cepeliny - jedzą je Włosi, Rosjanie, a nawet Chińczycy. Mnóstwo przepisów na pierogi, te z pieca, smażone, drożdżowe, chrupiące, polskie i egzotyczne. Wypróbuj pierogi biłgorajskie, pierogi z kaszą krakowską, boczkiem i serem, uszka do rosołu, pierogi babcine na słodko czy pierożki z dynią. Przy przepisach - sprawdzone i przydatne podpowiedzi.


Okładka:  miękka
Ilość stron:  192
Wydawnictwo:  Świat Książki

Dziś kulinarnie - pomimo świątecznego obżarstwa, ta książka sprawiła, że ślinka mi pociekła i nabrałam strasznej ochoty na pierogi. Lubię wszelkie pierogi, kluchy i makarony, a tutaj znalazłam niezwykle przepisy, które na pewno zagoszczą na moim stole.

Po inne książki pani Stradeckiej już sięgałam, podoba mi się forma przekazania przepisu jego wykonania. - jasna i prosta, bez udziwnień.
"Pierogi nie tylko po polsku" to inspiracja do wykonania świetnych dan głównych, ale również deserów i przystawek. Oprócz klasycznych przepisów na pierogi, znajdziecie tutaj pierogi na słodko, pierogi pieczone czy pierogi jarskie dla wegetarian. Mamy tutaj również przepisy na wyśmienite tortellini, pielmieni czy ravioli.
Moimi zdecydowanymi faworytami są pierogi ze szpinakiem i pierogi z kaszą gryczaną - te na pewno zagoszczą w mojej kuchni. Bardzo je lubię, ale nigdy nie potrafiłam ich zrobić.

Książka jest bardzo ładnie wydana, bogato ilustrowana, a ponadto obok każdego przepisu znajdujemy ciekawostki pod hasłem "Warto wiedzieć". Nie tylko uczymy się gotować, ale rozszerzamy swoją wiedzę - to świetne połączenie.

Zachęcam do sięgnięcia po tę ciekawą książkę i wypróbowanie przepisów. 

Nie pozwólmy, aby takie wydawnictwo jak Świat Książki poszło na zmarnowanie ! Apeluję do sponsorów i biznesmenów - w taki interes warto zainwestować!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...