piątek, 27 listopada 2015

Trzydziesta pierwsza - Katarzyna Puzyńska

W Lipowie nastał świąteczny czas. Wszystko pachnie sosnowym igliwiem, a w ceglanym kościele śpiewa się kolędy. Jedno tylko mąci spokój mieszkańców wsi: już za kilka dni ma wrócić morderca. Przez długie piętnaście lat nikt we wsi nie wymawiał nawet jego imienia. Młodszy aspirant Daniel Podgórski ma szczególne powody, żeby nienawidzić mężczyzny - sprawcy pożaru, w którym bohaterską zginął ojciec policjanta. Jakby tego było mało, we wsi zjawia się rodzeństwo ze Szwecji, które grozi jednemu z mieszkańców. Podgórski stara się zapanować nad sytuacją. Nie spodziewa się jednak, że na dzień przed Wigilią zabójczy ogień zapłonie na nowo.

Format : e-book
Ilość stron:  560
Cykl: Lipowo tom 3

Poszłam za ciosem i miałam tydzień pod znakiem Katarzyny Puzyńskiej :) Dzisiaj wrażenia po  trzecim tomie opowieści o przesympatycznych policjantach z Lipowa.

Zmienia się pora roku. Po upalnym lecie z drugiego tomu, nadchodzi zima. Mroźna, pachnąca świerkiem i potrawami wigilijnymi. Trwają przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. I znowu sielankowy czas nastał, który burzy niepokój mieszkańców o najbliższą przyszłość. Otóż na dniach, ma wrócić do Lipowa ...morderca. Jest to bardzo trudny czas dla samych policjantów, gdyż muszą oni zmierzyć się z własną tragedią. Przed piętnastu laty, ich ojcowie zginęli w pożarze, próbując ratować koleżankę. Teraz po latach, do wsi wraca sprawca nieszczęść, którego do tej pory omijało się milczeniem. Na pewno nie wróży to nic dobrego, a świateczny nastrój wyraźnie został zachwiany. Powracają wspomnienia....

Do wsi napływa jakaś nietypowa fala obcych. Przybywa szwedzkie rodzeństwo, które zakłóca czas brata podpalacza. Przybywa też naukowiec, który bada okoliczną osadę, którą zamieszkiwali członkowie sekty, którzy popełnili zbiorowe samobójstwo przed wielu laty. Na posterunek przybywa na zastępstwo policjantka z Warszawy, z synem. Wiele nowych osób pojawia się w Lipowie, w czas mało sprzyjający wizytom. W czas, który powinien być rodzinny i szczęśliwy.
Aspirant Podgórski stara się panować nad sytuacją. Nikt jednak nie spodziewa się, że wróciły nie tylko wspomnienia z dawnych lat... Dzień przed Wigilią w Lipowie ponownie wybucha pożar...

"Trzydziesta pierwsza" to mega powieść! Z trzech czytanych do tej pory tomów - najlepsza! Jestem pod wrażeniem pomysłowości Autorki. To genialnie napisana historia, która wciągnęła mnie na tyle, że zaczęłam czytać po południu i skończyłam późną nocą - nie byłam w stanie jej odłożyć. Świetny pomysł, doskonała fabuła i genialne tło psychologiczne. a kiedy dodamy do tego fantastyczne kreacje bohaterów - wychodzi naprawdę znakomita książka. 
W cyklu Lipowo bardzo podoba mi się to, że każdy z tomów można potraktować jako odrębną powieść i nie trzeba trzymać się ich kolejności - choć polecam najpierw przeczytanie pierwszego tomu, aby zapoznać się z miejscem i bohaterami. 

"Trzydziesta pierwsza" wbija czytelnika w fotel, intryguje i sprawia, że świat wokół przestaje istnieć. Liczy się tylko Lipowo i jego bohaterowie. Delektowałam się każdą stroną i przeczytałam ją w mgnieniu oka. Jak dobrze, że mam kolejny tom   :) :) :) 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...