czwartek, 8 grudnia 2011

Anioł - L.A. Weatherly

Fantastyczno-przygodowa powieść o miłości, przeznaczeniu i ofierze. Siedemnastoletnia Willow, w szkole uważana za dziwaczkę, jest... jasnowidzem! Potrafi zajrzeć w przyszłość innych, zna ich marzenia i słabe punkty - wystarczy, że ich dotknie. Willow nie wie, że jest aniołem i że to bardzo niebezpieczne dla ludzi, bo anioły wcale nie są dobre ani łaskawe. Tymczasem rok starszy Aleks, członek elitarnej grupy Zabójców Aniołów, dostaje specjalne zadanie: ma zlikwidować Willow. Nieoczekiwanie oboje zaczynają się sobie podobać, co ściąga na nich wielkie kłopoty...


Okładka: miękka
Ilość stron: 400
Wydawnictwo : Świat Książki


Zaintrygowała mnie przyciągająca wzrok okładka i dziwny napis na niej "Dobry anioł to martwy anioł". Zwykle anioły dobrze nam się kojarzą, mają nas strzec i chronić od złego. Zwykle są piękne i opiekuńcze. Ale nie tutaj!
Lee Weatherly stworzyła nowy wizerunek anioła, bardziej odpowiadający diabełkom czy upadłym aniołom, które znamy z literatury. W jej powieści anioły są złe, karmią się energią ludzką powodując osłabienie i choroby. Manipulują i dążą do zaspokojenia swoich pragnień, wydają wyroki śmierci na buntowników. Wizerunek anioła przedstawiony w książce bardziej kojarzy mi się z elfami niż z samymi aniołami.
Na szczęście w książce spotykamy również aniołów-buntowników należących do ZA (Zabójców Aniołów)oraz półanioła, sympatyczną Willow.

Willow poznajemy, kiedy naprawia swojej przyjaciółce samochód. To nie pomyłka, dziewczyna jest świetnym mechanikiem. Podchodzi do nich koleżanka ze szkoły i prosi dziewczynę o przepowiedzenie przyszłości. Umawiają się na spotkanie i kiedy Beth przychodzi do domu Willow, ta widzi anioła, który "pochłania" energię witalną Beth, pozostawiając ją w stanie euforii. Willow ma dar widzenia i przepowiadania przeszłości - ma go od zawsze, już nawet się nie zastanawia dlaczego. Nie podoba jej się piękny anioł i przedstawia Beth dwie możliwości wyboru. Dziewczyna niestety wybiera niewłaściwą. Anioły wyczuwają niebezpieczeństwo i na Willow zostaje wydany wyrok śmierci. Ma go wykonać siedemnastoletni Zabójca Aniołów, Alex, jednak kiedy przybywa i przygląda się Willow, coś go zastanawia. Symptomy się nie zgadzają, to jest dziewczyna, ma przeszłość, dzieciństwo.... Okazuje się, że jest półaniołem. Młodzi się poznają i Alex zamiast zabić, zaczyna chronić Alex. Ale Anioły nie odpuszczają i zaczynają atakować. Jak się skończy opowieść? Czy Aniołom uda się zgładzić Willow? Jak rozwinie się związek pomiędzy nastolatkami?

"Anioł" to książka, która się wyróżnia na półce opowieści paranormalnych. Inna odsłona aniołów intryguje i ciekawi, całość jest intersująco wymyślona i spójna. Sylwetki bohaterów są mocno zarysowane i ciekawie wykreowane. Książka jest pełna akcji, lekko napisana - czyta się ją szybko i przyjemnie.
Mnie się podobała i z czystym sumieniem polecam ją innym !

13 komentarzy:

  1. Jak polecasz to poszukam tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku myślałam, że to nie dla mnie, ale skoro ci się podobała, to może warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka naprawdę jest niezła - polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też już od jakiegoś czasu mam na nią ochotę. Po za tym zwracam uwagi na Twoje przeoczenia: "Alex, jednak kiedy przybywa i przygląda się Alex," i później też się zdarza taki zdanie. :)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka odbiegająca od stereotypu motywu anioła. Coś nowego, intrygującego. A okładka rzeczywiście przyciąga, chociaż wiemy, że to jest czasami zgubne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie z kolei książka zawiodła. Fakt, inne spojrzenie na anioły było fajne, ale poza tym... schematyczność i te pe...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się w 100% a do tego ich miłośc, aż mdli od tych dialogów, tylko chwilami ksiązka ciekawa, akcja dzieję się stanowczo za wolno. Dobre jak ktoś uwielbia romanse.

      Usuń
  7. Cóż, zaciekawiłaś jednak :) Myślę, że będzie warto się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. BlackFairy - masz rację, przygląda się Willow, a nie sobie :) dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś się za nią uganiałam i chyba powinnam wrócić do tego zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety mamy inne zdanie na temat tej książki. Wypożyczyłam, zaczęłam czytać i nieskończoną oddałam.
    Nie dla mnie. :)
    Serdecznie zapraszam na mojego bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiadomo cos moze o nastepnej czesci tej ksiazki ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tą książke, poprostu się w niej zakochałam;)
    Czytam ją na okrągło..
    I z niecierpliwością czekam na następną część.;D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...