wtorek, 25 marca 2014

Ostatnie spotkanie w Paryżu - Lynn Sheene

Porywająca historia o miłości i odwadze, rozgrywająca się w sercu romantycznego Paryża.
Maj 1940 roku. Claire opuszcza Nowy Jork, by za oceanem rozpocząć nowe życie. Choć Paryż znajduje się pod okupacją, nie traci nic ze swej magii. Claire zakochuje się bez pamięci w urokliwym Mieście Świateł i… tajemniczym Thomasie. Gdy wojna staje na drodze wspólnemu szczęściu, Claire musi walczyć o życie ukochanego oraz ich wspólne marzenia. Zrobi wszystko, by mogli jeszcze raz spotkać się w Paryżu.

Okładka: miękka
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Otwarte

Sięgając po tę pozycję oczekiwałam lekkiego romansidła, a trafiłam na kawał dobrej powieści obyczajowej pod hasłem „miłość i wojna”. Naprawdę nieźle napisana i wciągająca. Pochłonęłam ją w jeden wieczór.

„Ostatnie spotkanie w Paryżu” to świetna opowieść o miłości w czasach wojny, o odwadze i walce z okupantem. Akcja powieści toczy się w Paryżu, co nadaje opowieści niezwykłego klimatu. Mamy 1940 rok, Niemcy napadli zbrojnie na Francję i panoszą się w Paryżu siejąc popłoch i strach.


W takim niefortunnym czasie, w Paryżu pojawia się Claire Harris Stone, Amerykanka, która uciekła od męża i przyjechała do Paryża do kochanka. Niestety, spotkanie nie ułożyło się po jej myśli i wylądowała z walizką na ulicy. Laurent, za namową swego przyjaciela Greya, chciał odesłać Claire w bezpieczniejsze miejsce, ale najpierw postanowił się zabawić. Kobieta, rozczarowana, zatrzymała się na ulicy przy kwiaciarni, zafascynowało ją to miejsce. Znalazła wspólny język z jej właścicielką i tym samym dostała i pracę i kąt do mieszkania. Po pewnym czasie, na jej drodze ponownie pojawił się Grey. Zaczęli razem pracować dla ruchu oporu. Mężczyzna fascynował Claire. Kiedy zrobiło się niebezpiecznie wywiózł ją z Paryża. Jednak Claire tęskniła za tym miastem, podczas jego nieobecności wróciła do Paryża i pomogła w ukryciu dwójki żydowskich dzieci. Kiedy dowiedziała się, że Grey wpadł w ręce nazistów. Robiła wszystko, aby go odnaleźć i pomóc w ucieczce. Dosłownie wszystko …. Czy uda jej się uratować ukochanego mężczyznę? Jaką cenę będzie musiała ponieść?

Opowieść jest niezwykle barwna i porywająca. Fascynujące miasto i walka o wolność. Niebezpieczeństwo i miłość, odwaga i poświęcenie. 
„Ostatnie spotkanie w Paryżu” początkowo skojarzyło mi się z naszym „Czasem honoru” – podobna tematyka, podobne perypetie bohaterów. 
Książka, choć niewielka, niesie ogromnie dużo emocji. Autorka bardzo obrazowo i realnie starała się oddać wojenną zawieruchę we Francji, ale nawet podczas wojny Paryż miał swój własny, niepowtarzalny klimat – to miasto elegancji i miłości.


Powieść okazała się pasjonująca, oczarowała mnie historia Claire i zmagania Francuzów w walce z okupantem. Piękna i wzruszająca książka – polecam!





3 komentarze:

  1. Ojej, w ogóle nie spodziewałam się, że ta książka będzie tak dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od bardzo dawna na nią poluję, ale zawsze wybierałam jakąś inną książkę, bo obawiałam się, że ta będzie po prostu kolejnym słabym romansidłem a tu proszę taka niespodzianka! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada ;) Będę musiała po nią sięgnąć :D
    http://myawesomebooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...