niedziela, 31 stycznia 2021

14/2021 Leśniczówka Wszebory - Joanna Tekieli

Zanurzcie się wraz z Olą w pięknej krainie otoczonej wszeborowską puszczą, gdzie dzieje się dobro, a uczucia mają nieposkromioną siłę. Kiedy firma, w której od lat pracuje Ola nagle zostaje zlikwidowana, młoda kobieta przekonuje się, że rynek pracy wcale nie jest tak łaskawy, jak mówią o tym media. Chwyta się różnych, mało satysfakcjonujących zajęć, aż trafia jej się niezwykła oferta: zredagowanie przewodnika po Wszeborowskim Parku Narodowym. Ola wyjeżdża do Wszeborowa z wielkimi nadziejami, ale nawet w najśmielszych snach nie spodziewa się tego, jak bardzo ten wyjazd i pobyt wśród dzikiej przyrody, wpłynie na jej całe życie. 

Okładka: miękka
Ilość stron 286
Wydawnictwo: Filia 

 Każda książka Joanny Tekieli zapada mi w pamięć i stałam się jej wierną czytelniczką. Wypatruję każdej kolejnej powieści i mam ogromną przyjemność podczas ich lektury. To nie są wymagające powieści, ale naprawdę dobra kobieca literatura, pięknie napisana i pełna emocji. Ponadto w Leśniczówce Wszebory znalazłam motyw, który bardzo lubię w literaturze, czyli słowiańskie wierzenia wplecione w fabułę - idealne połączenie!

 Leśniczówka Wszebory to niezwykłe miejsce pełne dzikiej i niezniszczonej przez człowieka przyrody, dzikie i piękne, a dodatkowo pełne pomników dawnych wierzeń słowiańskich. Tutaj usłyszycie legendę o Wszeborze, o Kamiennym Księciu i może uda wam się spotkać Leszego. Do takiego niezwykłego miejsca trafiła zupełnie przypadkowo Ola, copywriterka, która nagle została bez pracy. Szukała długo. aż jej tat podsunął jej ogłoszenie. gdzie poszukiwano redaktora do stworzenia foldera turystycznego. I tak Ola pojechała do Wszeborów i trafiła do leśniczówki, gdzie mieszkał gburowaty leśniczy z przesympatycznym synkiem, Maćkiem. Zamieszkałą na poddaszu i zaczęła pracę w pięknym, ale chwilami strasznym miejscu. Las od lat budził w niej traumę, a teraz znalazła się w jego centrum i poczuła siłę natury. To tutaj odnalazła spokój, przyjaznych ludzi wokół i została wplatana w lokalne układy. Nie uwierzyła, kiedy leśniczy został oskarżony o zabicie lokalnego zawadiaki i wspierała jego matkę i synka. Stałą się też pomysłodawczynią ekologicznego hotelu, zwiedziła cudne okolice, poznała ciekawych ludzi oraz doświadczyła mocy słowiańskiej Wszebory. Powrót do rzeczywistości może okazać się trudny i pełen niespodzianek....

Zatopiłam się w nową opowieść Joanny Tekieli i żal mi opuszczać Wszebory i jej mieszkańców. Autorce udało się idealnie oddać lokalną, zamkniętą społeczność i wewnętrzne powiązania oraz relację z człowiekiem z zewnątrz, jakim była Ola.

 Leśniczówka Wszebory to mądra i wzruszająca opowieść, którą przeczytałam z przyjemnością i wam serdecznie polecam!

 


 

3 komentarze:

  1. Kurczę - na początku pomyślałam, że to nie do końca moje klimaty, ale napisałaś o tej książce tak, że teraz się zastanawiam nad tym czy dać jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenią sobie poruszające i mądre książki, więc się skuszę na ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomimo pozytywnej recenzji ta książka nie zaciekawiła mnie na tyle, bym po nią sięgnęła.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...