wtorek, 2 czerwca 2015

Próba ognia - Josephine Angelini

Pierwsza część trylogii napisanej przez autorkę cyklu „Spętani przez Bogów”. Dwa światy. Nieokiełzana magia. Niebezpieczna miłość. Lily, nieszczęśliwie zakochana nastolatka, zrządzeniem losu trafia do równoległego świata. Nowe Salem rządzone twardą ręką przez wiedźmy jest mrocznym i niebezpiecznym miejscem. Ale dopiero tutaj dziewczyna może rozwinąć skrzydła. Przewrotna opowieść o czarownicach, które nie chciały spłonąć.

Okładka: miękka 
Ilość stron: 527
Wydawnictwo: Jaguar 

Ostatnio zachwycił mnie tak Czarny Pryzmat, jak najnowsza powieść Josephine Angelini. "Próba ognia" jest niezwykle klimatyczna i porywa czytelnika. Jest pełna magii, ale również realna. Wypełniona ludzkimi dylematami i przemyśleniami, uczuciami i marzeniami. Gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna magia? 

Lily Proctor jest nastolatką, a jej życie nie należy do łatwych. Jest stale nękana przez alergie, jej ciało znajduje się w stanie podwyższonej temperatury cały czas. Stara się unikać infekcji, ale to nie jest proste. Na domiar złego całe Salem, gdzie mieszka, patrzy na jej matkę jak na wariatkę, a ona, wraz z siostrą, muszą jej pilnować, aby nie zrobiła sobie czegoś złego. Jedyne oparcie dla dziewczyny stanowi siostra i przyjaciel, Tristan. Choć ostatnio ich relacje też ulegają zmianie. Lily zakochała się w swoim przyjacielu, a on dziewczyny zmienia jak rękawiczki. Dziewczyna jest szczęśliwa, bo Tristan obiecał zabrać ją na imprezę. To dla niej wiele znaczy i wiele sobie obiecuje, choć może ponieść konsekwencje swej decyzji. Takich miejsc, gdzie zbiera się dużo ludzi, są papierosy i alkohol, Lily powinna unikać, bo jej ciało reaguje od razu chorobą. Spotykao ją gorzkie rozczarowanie, Tristan jak zwykle zajęty jest inną dziewczyną, a Lily musi radzić sobie sama z upiornym atakiem choroby oraz rozczarowaniem zachowaniem przyjaciela. 

Załamana, smutna i zła marzy tylko o tym, aby zniknąć. W jej głowie pojawia się głos, który proponuje jej taką możliwość. Wiedziona impulsem zgadza się i zostaje przeniesiona do innego wymiaru, do Salem w innych czasach, do Salem pełnego magii i czarownic. Okazuje się, że jest alter ego tamtejszej czarownicy, Lilian. Nowa rzeczywistość zaskakuje ją i przeraża, oddałaby wiele, aby wrócić do domu. Okazuje się jednak, że buzują w niej magiczne moce i jest muflą. W niezbyt przyjaznych okolicznościach poznaje Rowana i jego przyjaciela Tristana, odpowiednik jej Tristana. Razem z nimi staje do walki ze swą imienniczką. Jak poukładają się jej losy? Czy uda jej się wrócić do domu?

Josephine Angelini porwała mnie i oczarowała swoją opowieścią. Historia jest przepiękna, intryguje i zabiera w świat magii i czarów. Podążałam śladami Lily, towarzysząc jej poczynaniom. Czułam się uczestniczką zdarzeń, tak barwna i sugestywna jest opowieść Angelini. Oczyma wyobraźni widziałam Trzynaście miast i samo Salem, kibicowałam Lily w jej nauce magii i trzymałam kciuki za rozwijające się uczucie. Od książki trudno się oderwać, jest po prostu bajeczna. Dawno powieść tak mnie nie porwała, że zapomniałam o bożym świecie (dobrze, że był weekend i mogłam bezkarnie oddać się tej przyjemności :) ). Polecam gorąco  "Próbę ognia" – to fascynująca lektura!





6 komentarzy:

  1. Uwielbiam opowieści z Salem, więc z chęcią przeczytam tę książkę, choćby dlatego, że ma taką okładkę.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tą książkę już jakiś czas temu i całkowicie się z Tobą zgadzam :)
    "Próby ognia" są bardzo wciągające i książka naprawdę bardzo mi się spodobała. Już nie mogę się doczekać drugiego tomu :>
    Zapraszam do siebie
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie niestety nie porwała - nie podobało mi się :(

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta okładka jest po prostu kapitalna i wszędzie ją chwalę. Widzę, że książka też niczego sobie :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie czytałam, ale bardzo chcę to zrobić w najbliższym czasie, bo już kilka osób mi wychwalało tą książkę, więc chcę sprawdzić czy rzeczywiście jest taka cudowna :P

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...